۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۳
سطوح هوشمند سیگنال وای فای خانگی را ۱۰ بار قوی تر می کند!

سطوح هوشمند سیگنال وای فای خانگی را ۱۰ بار قوی تر می کند!

محققان دانشگاه MIT CSAIL به ساخت یک سطح هوشمند درجهت تقویت سیگنال وای فای خانگی به میزان ۱۰ بار قوی تر و حل مشکل نصب سیستم های ارتباطات بی سیم در دستگاه های کوچکتر پرداخته اند.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از دیلی میل، محققان دانشگاه MIT که در زمینه علوم کامپیوتری و هوش مصنوعی فعالیت می کنند، راهی برای ساخت سطحی هوشمند پیدا کرده اند که بتواند سیگنالهای بی سیم را منعکس و تقویت کند.  

به گفته محققان این سطوح می تواند قدرت سیگنال وای فای را تقریباً ۱۰ بار بیشتر و ظرفیت کانال وای فای را تا دو برابر در یک محیط اداری بهبود بخشد.

این سطح هوشمند با نام RFocus، شامل ۳۰۰۰ آنتن است و می توان آن روی سطوح مخصوص رنگ آمیزی کرد تا به راحتی در خانه مورد استفاده قرار بگیرد.

جالب است که در این سطوح ۳۰۰۰ آنتن کوچک و یک نرم افزار در جهت افزایش قابلیت دریافت سیگنال وجود دارد که برقراری ارتباط قوی تر و حتی اینترنت ۵G را در مسافت های طولانی میسر می سازد.

گفتنی است که از نظر محققان وای فای را می توان برای دستگاه هایی وصل کرد که در حال حاضر خیلی کوچک هستند و دوام آن ها کم است.

علاوه بر قابلیت افزایش قدرت وای فای، این فناوری به سنسورهای کوچک کمک می کند تا سطح آلودگی داخلی را در بدن انسان نیز تشخیص دهند

 بنابراین این فناوری روشی بسیار امیدوار کننده در حفظ سیگنال های خوب است زیرا فضای کمی برای آنتن بی سیم وجود دارد و نصب سیستم های   ارتباطی بی سیم در دستگاه های کوچک با مشکل مواجه است.  

کد خبر: ۴٬۳۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha