۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱
بالا رفتن قیمت طلا به زیان تولید کنندگان است/ کاهش ۹۰ درصد خرید طلا در شیراز
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد:

بالا رفتن قیمت طلا به زیان تولید کنندگان است/ کاهش ۹۰ درصد خرید طلا در شیراز

شیراز- مستغنی، رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر و نقره شیراز گفت: بالا رفتن قیمت طلا به سود تولیدکننده و مصرف کننده نیست از این رو امروز شاهد کاهش شدید خرید در شیراز هستیم.

محمد حسین مستغنی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه قیمت طلا لطمه شدیدی به فروشندگان و سازندگان طلا زده است، افزود: مشکلات اقتصادی ناشی از بالا رفتن قیمت ارز و کاهش قدرت خرید مردم به بازار طلا آسیب جدی زده است.

وی با اشاره به اینکه در این شرایط بیشتر اصناف دچار ضرر و زیان شده اند، افزود: با توجه به اینکه طلا به عنوان یک کالای سرمایه ای محسوب می شود این ضرر و زیان در این بخش بیش از سایر اصناف بوده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر و نقره شیراز با بیان اینکه به جز محصولات ضروری همانند مواد غذایی مردم قدرت خرید دیگر کالاها را ندارند، افزود: در گذشته مردم پس انداز خود یا سرمایه راکد خود را به طلا تبدیل می کردند که این روزها به دلیل بالا رفتن قیمت ها توان پس انداز و خرید طلا برای آنها باقی نمانده است.

وی با یادآوری اینکه فروش طلا تا ۹۰ درصد کاهش پیدا کرده است، افزود: اصل کار صنف ما بر روی کالای های ساخته شده استوار است که مدتی است به جز موارد اندک خرید و فروش طلای سرمایه ( طلای آب شده ) رونقی در بازار دیده نمی شود.

مستغنی با تاکید بر اینکه بالا رفتن قیمت طلا مطلوب فروشندگان نیست، افزود: بازار اصولا بر پایه عرضه و تقاضا استوار است و زمانی که تقاضا کاهش پیدا کند به سود تولید کننده و فروشنده هم نیست لذا اگر در گذشته روزانه ۲۰ مورد خرید و فروش طلا در هر واحد صنفی ثبت می شد این رقم این روزها به یک یا دو مورد رسیده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر و نقره شیراز با یادآوری اینکه عمده خرید طلا برای جشن های ازدواج یا دیگر مناسبت‌ها عملا دیگر وجود ندارد، اظهار داشت: اگر پیش از این برای مراسم ازدواج سکه به عنوان هدیه رایج بود امروزه با قیمت چهار میلیونی ربع سکه عملا این توان خرید وجود ندارد.

مستغنی با بیان اینکه میزان تورم از سود جدا است، افزود: مردم به دلیل شرایط اقتصادی و قیمت بالای طلا یا اقدام به خرید نمی کنند و یا به دنبال طلای کم اجرت و دست دوم هستند و در این شرایط کارگاه های سازنده نیز متقاضیانی کمتری دارند.

کد خبر: ۴۳٬۶۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha