۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷
پیش بینی برداشت ۲۷۰ هزار تن وش پنبه در کشور
مجری طرح پنبه وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد

پیش بینی برداشت ۲۷۰ هزار تن وش پنبه در کشور

هزارجریبی، مجری طرح پنبه وزارت جهاد کشاورزی خبر داد: سطح زیر کشت پنبه ۹۸ هزار هکتار بوده و پیش‌بینی می‌شود که ۲۷۰ هزار تن وش پنبه برداشت شود.

به گزارش بازار به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، ابراهیم هزارجریبی، مجری طرح پنبه وزارت جهاد کشاورزی در نشست خبری که به مناسبت دومین همایش ملی روز جهانی پنبه در کاشمر برگزار شد، گفت: موضوعات اقتصاد مقاومتی، امنیت غذایی و تولید محصولات اساسی از سیاست‌های راهبردی دولت است.

وی با اشاره به نگاه ویژه دولت در چهار محصول اساسی گندم، روغن، شکر و پنبه، گفت: انتخاب این چهار محصول نشان‌دهنده نگاه ویژه دولت به این محصولات و اهمیت آنان دارد.

هزارجریبی با اشاره به نامگذاری سال جاری با نام جهش تولید، گفت: با دستور معاون اول رئیس جمهور به وزارتخانه‌های تولیدی از جمله وزارت جهاد کشاورزی محصولات اولویت‌دار اعلام شده است و پنبه در کنار سه محصول اساسی اولویت‌دار در سال جهش تولید قرار گرفته است.

مجری طرح پنبه وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه اقدامات خاصی با مشارکت کارشناسان، کشاورزان و بخش‌های خصوصی در این دوره کوتاه انجام شده است، تصریح کرد: سطح زیر کشت پنبه ۹۸ هزار هکتار بوده و پیش‌بینی می‌شود که ۲۷۰ هزار تن وش پنبه برداشت شود.

وی با اشاره به رشد ۸ درصدی سطح زیر کشت پنبه، گفت: تولید این محصول نسبت به سال گذشته ۱۸ درصد رشد داشته است.

مجری طرح پنبه کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه با آغاز برنامه ششم حدود ۶۸ درصد رشد تولید در پنبه را شاهد بوده‌ایم، گفت: البته همچنان با دوره درخشان پنبه که در آن صادرکننده بودیم فاصله زیادی داریم.

هزارجریبی با اشاره به اینکه بحث خوداتکایی پنبه روی میز دولت قرار دارد، گفت: امید می‌رود در چشم‌انداز ۱۴۰۴ افق توسعه با نگاهی ویژه‌ای که داریم خود اتکایی رقم بخورد که البته با نگاه ویژه‌تر زودتر محقق می شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: روز جهانی پنبه در ۷ اکتبر توسط سازمان ملل نامگذاری شده و در این راستا کشورمان نیز اولین همایش جهانی روز ملی پنبه  را برگزار کرد.

وی دلیل انتخاب شهرستان کاشمر برای برگزاری همایش جهانی روز پنبه را وجود تمامی زنجیره ارزش تولید پنبه در این شهرستان عنوان کرد و یادآور شد: برگزاری این همایش سبب بررسی و تصمیم گیری‌های خوبی در حوزه  شد.

هزارجریبی با اشاره به اینکه امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا نتوانستیم همایش را به‌صورت عمومی برگزار کنیم، بیان کرد: در حوزه گیاهی، الگوی خوبی برای مدیریت مصرف کود انجام شده است. همچنین برای کنترل آفات، سامانه جامع پایش عوامل خسارت‌زای پنبه راه‌اندازی شده و ۱۳۵ نفر در ۴۳۸ نقطه کشورمان تاکنون ۲۵۲۲ گزارش در مورد عوامل خسارت‌زا ارائه داده‌اند.

وی در پایان گفت: با کنترل آفات می‌توانیم افزایش محصول و کاهش هزینه و حداکثر بهره‌وری را داشته باشیم.

کد خبر: ۴۳٬۶۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha