۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱
 خسارتی به سدهای گلستان وارد نشده است/ حداکثر استانداردها را برای ساخت سدها رعایت می‌کنیم
مدیرکل دفتر مدیریت بحران وزارت نیرو در گفتگو با بازار :

 خسارتی به سدهای گلستان وارد نشده است/ حداکثر استانداردها را برای ساخت سدها رعایت می‌کنیم

آقابیگی مدیرکل دفتر مدیریت بحران وزارت نیرو گفت: زلزله مراوه تپه گلستان خسارتی به ۱۱ سد استان و شبکه‌های آبیاری و زه کشی این منطقه وارد نکرده است.

به گزارش بازار سیف الله آقابیگی مدیرکل دفتر مدیریت بحران وزارت نیرو در گفتگو با بازار با اشاره به وقوع زلزله ۵.۲ ریشتری  در مراوه تپه گلستان گفت: زلزله اخیر خسارتی به هیچ یک از سدهای استان گلستان، شبکه‌های آبیاری و زه کشی وارد نکرده است.

به گفته او، در گلستان هیچ سد بزرگی وجود ندارد و تامین آب این استان توسط ۱۱ سد کوچک در حال انجام است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران وزارت نیرو با بیان اینکه در ساخت سدهای مخزنی که ارتفاعی بیش از ۳۰ متر را دارند؛ حداکثر استانداردها لحاظ می‌شود، ادامه داد: همین مساله موجب شده که در زلزله‌هایی همجون سرپل ذهاب خسارت زیادی به سدهای و شبکه آبیاری و زه کشی وارد نشده است.

آقا بیگی تاکید کرد : طراحی ساخت سدها، خطوط انتقال آب سدها، مخازن ذخیره‌سازی و ایستگاه‌های پمپاژ بر اساس نقشه‌هایی که از پهنه بندی زلزله با در نظر گرفتن بالاترین عیارها و حداکثر شتاب زلزله صورت می‌گیرد.

گفتنی است در ساعت ۰۹:۱۶:۵۲ زمین لرزه‌ای بره بزرگی ۵.۲ و در عمق ۱۰ کیلومتری سطح زمین لحظاتی پیش مراوه تپه گلستان را لرزاند. تا کنون گزارش دقیقی از میزان خسارت این زمین لرزه منتشر نشده است.

کد خبر: ۴۳٬۶۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha