۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۵
کارآفرینان نباید منتظر حمایت باشند؛ طراحی نرم افزاری برای حساب و کتاب
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

کارآفرینان نباید منتظر حمایت باشند؛ طراحی نرم افزاری برای حساب و کتاب

قم- مدیرعامل مدل سازان نرم افزار آینده با بیان اینکه کارآفرین باید روی پای خود بایستد، گفت: یک کارآفرین اگر منتظر سازمان و نهادی برای حمایت باشد باید کار خود را تعطیل کند.

بازار؛ گروه استان‌ها: همزمان با رشد تکنولوژی و ارتباط آن با اقتصاد و صنعت، حمایت از کارآفرینان و طراحی‌های نو و خلاقانه می‌تواند در تقویت این ارتباط نقش مؤثری داشته باشد تا فعالیت‌های اقتصادی با دقت و اطمینتن بیشتری انجام شد.

در این زمینه با یک کارآفرین قمی گفت‌وگویی انجام داده‌ایم که بدین شرح است:

محمد مهدی رحیمی نداف در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات فعالیت می‌کند، گفت: شرکت دانش بنیان تحت مدیریت وی اقدام به تولید یک نرم افزار فروشگاهی حساب و کتاب به عنوان جایگزین نرم افزارهای حسابداری تخصصی و پیچیده کرده است.

وی با برشمردن ویژگی‌های این نرم افزار ساده و پرکاربرد، گفت: این نرم افزار دارای منوی فهرست کالا مطابق با نظر و درخواست مشتری، ثبت و تنظیم فاکتور، انبارداری، نرم افزار مناسب حساب و کتاب و در مجموع دارای یک سیستم گزارش گیری بسیار ساده و پرکاربرد برای همه صاحبان کسب و کار است و به پیاده سازی سیستم نرم افزاری حسابداری پیچیده و حجیم که تنها با نظارت یک حسابدار ویژه امکان پذیر باشد، نیازی ندارد.

فعالیت‌های استارتاپی را ساده نگیریم
این عضو پارک علم و فناوری قم با تأکید بر اینکه نرم افزار حساب و کتاب نیازی به نصب در سیستم‌های کامپیوتری خاصی ندارد و روی گوشی‌های اندرویدی قابل نصب است، گفت: ما با طراحی این نرم افزار چارچوب ثقیل و متنوع و سخت حسابداری را به چالش کشیدیم و کاری کردیم که صاحب هر کسب و کار خردی بتواند از پس حساب و کتاب‌های جاری خود برآید.

وی با اعلام اینکه حدود ۱۰۰ کسب و کار خرد در سراسر کشور از این نرم افزار بهره‌مند شده‌اند، گفت: خوشبختانه بسیاری از این مشتریان از نحوه کارکرد این نرم افزار راضی هستند و ما درصدد هستیم مشتریان ما مروّج و مبلغ نرم افزار ما باشند.

تنها بستر رشد و توسعه اقتصادی جامعه بها دادن و حمایت از فعالیت‌های کارنویی است و کارآفرینان نیز باید ظرافت‌ها و روش‌های دست یابی به موفقیت در کارنوها را به خوبی شناسایی و استفاده کنند

رحیمی نداف با اعلام اینکه نرم افزار حساب و کتاب در دو نسخه آنلاین قابل نصب روی رایانه و اندرویدی تهیه شده است، گفت: علاقه مندان می‌توانند نسخه‌های این نرم افزار را در کافه بازار با جستجوی عبارت حساب و کتاب پیدا و نصب کنند.

مدیرعامل مدل سازان نرم افزار آینده با طرح این موضوع که نباید فعالیت‌های استارتاپی را ساده در نظر گرفت، گفت: برخی فکر می‌کنند که هرکس همین که اقدام به تأسیس استارتاپ کند می‌تواند به سرعت راه رشد و توسعه در حوزه فناوری و دست یابی به ارزش افزوده‌های آنچنانی را به دست آورد که اتفاقاً نگاه ساده انگارانه‌ای است و در کل فعالیت استارتاپی بسیار پیچیده و سخت و درصد موفقیت در آن بسیار پایین است.

وی با اشاره به اینکه برای استارتاپ‌ها واژه معادل «کارنو» را به کار می‌برد، گفت: واقعیت این است که تنها بستر رشد و توسعه اقتصادی جامعه بها دادن و حمایت از فعالیت‌های کارنویی است و کارآفرینان نیز باید ظرافت‌ها و روش‌های دست یابی به موفقیت در کارنوها را به خوبی شناسایی و استفاده کنند.

روی پای خود ایستاده‌ایم
رحیمی نداف مشکل کنونی شرکت خود را توسعه کسب و کار معرفی کرد و ادامه داد: راه ماندگاری و رشد در این نوع خدمات نرم افزاری روزآمدی و افزایش تنوع کاری است که این مورد نیز بستگی به حمایت و استقبال و خرید مشتریان دارد.

وی با تقدیر از حمایت‌های پارک علم و فناوری استان قم از این شرکت گفت: واقعیت این است که پارک در حد وسع و توان خود به ما کمک می‌کند اما در کل معتقدم نباید کارآفرین منتظر حمایت سازمان‌ها و نهادها بماند چرا که بسیاری از سازمان‌ها علاوه بر محدودیت امکانات و تسهیلات نگرش و رویکرد فناورانه و دغدغه حمایت از کارآفرینان را ندارند و همین تفاوت دیدگاه سبب شده که شخصاً روی حمایت هیچ‌کس حساب نکنم.

کد خبر: ۴۳٬۵۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha