۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸
۹۰ درصد اراضی کشاورزی آذربایجان غربی فاقد بیمه است
رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی:

۹۰ درصد اراضی کشاورزی آذربایجان غربی فاقد بیمه است

ارومیه- رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: ۹۰ درصد از اراضی کشاورزی در استان فاقد بیمه است که باید برای بهبود جهشی این روند، اقدامات موثری با همراهی بیمه‌ها صورت گیرد.

به گزارش بازار به نقل از خبرگزاری صداوسیمای آذربایجان غربی، رسول جلیلی در گفتگو با خبرنگاران گفت: از مجموع ۷۳۰ هزار هکتار اراضی زراعی استان، ۵۵ هزار هکتار و از ۱۲۰ هزار هکتار باغ‌های موجود، ۲۵ هزار هکتار آن در سال زراعی گذشته تحت پوشش بیمه بود.

وی ادامه داد: همه ساله خسارت قابل توجهی ناشی از حوادث غیرمترقبه به بخش کشاورزی استان وارد می‌شود که در این راستا مشارکت بهره‌برداران بخش کشاورزی، آموزش و آگاه‌سازی کشاورزان در جهت مقابله و کاهش حجم خسارت وارده به این بخش ضروری است.

جلیلی بیان کرد: در سال زراعی گذشته، میزان سطح بیمه محصولات زراعی، باغی و دامی در مقایسه با سطح زیر کشت، در حدود ۱۰ درصد بود که باید کشاورزان و دامداران در خصوص بیمه محصولات خود اهتمام جدی داشته باشند.

وی با اشاره به خسارت ۸۵۰ میلیارد تومانی به بخش کشاورزی استان در سال زراعی گذشته گفت: طبق پیش‌بینی‌های اداره کل هواشناسی، میزان بارندگی در اوایل سال زراعی جدید در حدود ۱۰ درصد کمتر از نرمال خواهد بود.

جلیلی از کشاورزان خواست با کشت به موقع محصول، نسبت به بیمه محصولات خود توجه بیشتری داشته باشند تا بتوانند در صورت بروز خسارت از مشوق‌های حمایتی دولت بهره‌مند شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی، عدم تخصیص به موقع منابع مالی و اعتباری از طرف دولت به صندوق بیمه محصولات کشاورزی را یک چالش مهم در مسیر توسعه فرهنگ بیمه کشاورزی در استان بیان کرد و افزود: افزایش آگاهی کشاورزان و فرهنگ‌سازی برای ترویج بیمه محصولات کشاورزی برای کاهش تاثیرات مخاطرات طبیعی در بخش کشاورزی استان تاثیرگذار است.

کد خبر: ۴۳٬۵۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha