۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲
۵۶۷ هزار حلقه لاستیک بین رانندگان عمومی بین شهری توزیع شد
مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری:

۵۶۷ هزار حلقه لاستیک بین رانندگان عمومی بین شهری توزیع شد

باقر جوان، مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: از ابتدای امسال تاکنون با وجود همه مشکلات ۵۶۷هزار حلقه لاستیک بین ناوگان عمومی با نرخ یارانه ای در کشور توزیع شده است.

‌ به گزارش بازار به نقل از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، داریوش باقر جوان ‌مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در هفدهمین جلسه کمیته راهبری حمل و نقل جاده ای در بخش حمل و نقل مسافر در بوشهر اظهار داشت : ضمن توزیع ۵۶۷هزار حلقه لاستیک بین ناوگان عمومی  با نرخ یارانه ای در کشور برای  ادامه کار نیز ۲۶۰ هزار حلقه لاستیک در سامانه موجود است که می‌تواند بخشی از نیاز ناوگان حمل و نقل کشور را تامین کند.

وی اضافه کرد: تامین لاستیک یارانه ای از سال ۹۷، از طریق سامانه و به صورت صدور حواله و با هماهنگی بین مالکان و لاستیک فروشان به عهده اداره‌های راهداری و حمل و نقل جاده ای استان‌ها واگذار شد و عملکرد خوبی در سال‌های ۹۷ و ۹۸ به همراه داشت.

وی بیان کرد: در راستای  کاهش تعداد، اندازه و برندهای لاستیک‌ها در سال جاری، با پی گیری انجام شده و دستور وزیر راه و شهرسازی نزدیک به ۳۰۰ هزار حلقه لاستیک سنگین که در حال ورود به گمرکات بودند مشمول ارز یارانه ای چهار هزار و ۲۰۰ تومانی شدند که  بخشی از مشکلات  تا دو ماه آینده برطرف می شود.

باقر جوان ادامه داد: با پی گیری انجام شده تلاش می‌شود به صورت حمایتی باز هم مشکل لاستیک را حل کنیم.

وی تاکید کرد: لاستیک خط مقدم اقلام مورد نیاز برای تردد یک وسیله و مهمترین قضیه در ایمنی سفر است و وقوع هر مشکلی در ناوگان اتوبوسی ضرر و زیان مادی، اجتماعی و معنوی را به دنبال خواهد داشت.

مدیرکل حمل ونقل مسافرسازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای کشور اضافه کرد: هر چند در کنار این تلاش‌ها، مالکانی که ‌نمی‌توانند از طریق سامانه لاستیک مورد نیاز خود را تامین کنند، از بازار آزاد و یا سامانه کالا با رقم بالاتر اقدام می‌کنند 

وی در خصوص نوسازی ناوگان اتوبوسی و مینی بوسی کشور گفت: در این خصوص حمایت از تولید داخل ضروری است و امید می‌رود کارخانه‌های سازنده پوشش کافی  را داشته باشند و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای حمایت لازم در این خصوص را انجام می‌دهد.

باقرجوان افزود: در زمان حاضر بر اثر شیوع کرونا ۴۰ درصد از شمار مسافر و ۲۸ درصد در شمار سفرها  کاهش یافته و خسارت هنگفتی به این ناوگان وارد شده است.

وی ادامه داد: کرونا تاکنون هزار میلیارد تومان به صورت مستقیم و با احتساب بخش‌های غیر مستقیم بیش از ۲ هزار میلیارد تومان به بخش حمل و نقل مسافر خسارت  وارد کرده است که این رقم می توانست صرف پرداخت حقوق و به روز رسانی سن  ناوگان شود.

مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای  گفت: میانگین سنی ناوگان مینی بوسی در کشور ۲۴.۲، سواری کرایه ۱۰.۵و اتوبوس ۱۱.۵ سال است.  

باقر جوان با اشاره به حمایت‌های صورت گرفته از بخش حمل و نقل مسافری  گفت: با پی گیری انجام شده ۶ میلیون تومان برای رانندگان و ۱۲ میلیون تومان برای هر نفر از کارکنانی که تعدیل نشده و بیمه آنان واریز شده باشد تسهیلات  پرداخت می‌شود.

وی یادآورشد: تاکنون ۷۶ درصد از رانندگان معادل ۷۷ هزار نفر از این تسهیلات بهره مند شده‌اند و برای ایجاد مزیت‌های برتر پی‌گیری‌های لازم انجام می‌شود.

باقر جوان گفت: حمل و نقل عمومی جاده ای در بخش مسافری یکی از خطوط مقدم در مقابله با بحث کروناست و از همان روزهای نخست همه گیری تاکنون، براساس شیوه نامه ها نظارت مستمری در ابتدا، حین و خاتمه سفر انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: در راستای اطمینان بخشی به مسافران در خصوص رفع آلودگی وسیله نقلیه، براساس دستورالعمل‌های بهداشتی وسایل نقلیه باید به صورت کامل ضد عفونی شود و وسایل بهداشتی در ابتدای سفر دراختیار مسافران قرار گیرد.

باقرجوان گفت: همچنین در راستای حفظ نکات بهداشتی، فروش بلیط خارج از پایانه به صورت سامانه‌ای در حال انجام است و  بوشهر از جمله استان‌های پیشرو در اجرای این سامانه و فروش بلیط به صورت غیر حضوری می باشد.  

وی تاکید کرد:  در برخی سفرها اتوبوس با یک یا ۲ مسافر باید حرکت کند اما تلاش شده شمار سرویس‌ها کاهش پیدا نکند و وسیله نقلیه تحت هر شرایطی به راه افتد 

به همین دلیل باید مزیت‌های حمایتی برای مالکان و شرکت‌های حمل و نقل ایجاد شود.

کد خبر: ۴۳٬۴۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha