۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷
تمرکز بر صادرات کالاهای با ارزش افزوده بالا در واردات
مدیرکل دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی سازمان توسعه تجارت خبر داد

تمرکز بر صادرات کالاهای با ارزش افزوده بالا در واردات

بدری، مدیرکل دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی سازمان توسعه تجارت ایران اقدامات این سازمان در دو زمینۀ تمرکز بر صادرات کالاهای با ارزش افزوده بالا و مدیریت منابع ارزی در زمینه واردات را تشریح کرد.

به گزارش بازار به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، میرابوطالب بدری مدیرکل دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی سازمان توسعه تجارت ایران اظهار داشت: در راستای تمرکز بر صادرات کالاهای با ارزش افزوده بالا، بیش از ۵ هزار کالای صادراتی کشور در چند سال گذشته مورد بررسی قرار گرفته و کالاهایی که ارزش هر تن صادراتی آنها بیش از ۲ هزار دلار است، شناسایی شده‌اند.

وی افزود: پس از تحلیل حدود ۱۹۰۰ کالای مختلف، در گروه‌بندی کالاها مشخص شد تمرکز باید در گروه‌های تجهیزات پزشکی و دارو، ماشین‌آلات الکتریکی، ماشین‌آلات الکترونیکی، خودرو، کیف و کفش چرم قرار گیرد.  

بدری گفت: در جهت افزایش ظرفیت این گروه‌های کالایی در ارتباط با شرکت‌های دانش‌بنیان از طریق جلسات با ستادهای نانو، بایو، لیزر و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هستیم و از سوی دیگر در تلاشیم تسهیلات و مشوق‌های سازمان توسعه تجارت ایران برای این گروه از کالاها متمرکز شود.  

مدیرکل دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی همچنین در خصوص مدیریت منابع ارزی در زمینه واردات گفت: روسای گروه‌های کالایی و کارشناسان این دفتر در زمینه مدیریت منابع ارزی برای مهم‌ترین مواد اولیه، واسطه‌ای و سرمایه‌ای وارداتی کالاهای مهم تولیدی- صادراتی کشور بسیج شده‌اند.

بدری بیان کرد:به عنوان مثال واردات الکترود گرافیتی در صنعت فولاد و پودر آلومینا در صنعت آلیومینیوم از مهم‌ترین مواد اولیه وارداتی است که به این منظور با دعوت از مدیران عامل شرکت‌ها، چگونگی تامین این مواد از داخل مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد و سپس از طریق مذاکره با صندوق نوآوری و شکوفایی، تقاضاهای مدیران این شرکت‌ها جهت داخلی‌سازی مواد و یا تکنولوژی مورد نیاز مطرح می‌شود.  

وی افزود: در این راستا، جلساتی به صورت همایش برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا با تعامل صاحبان صنایع و شرکت‌های دانش‌بنیان مشکلات مربوط به نیازهای وارداتی بررسی و رفع شود.

گفتنی است،  اولین جلسه با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی در تاریخ ۶ لغایت ۸ مهرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

کد خبر: ۴۳٬۴۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha