۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۶
موانع زیرساختی در مرز اینچه برون برای توسعه تجارت گلستان رفع شود
عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی گرگان:

موانع زیرساختی در مرز اینچه برون برای توسعه تجارت گلستان رفع شود

گرگان- عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گرگان با تاکید بر اینکه گلستان ظرفیت‌های بسیاری برای توسعه تجارت به ویژه با اتحادیه اوراسیا دارد، گفت: باید موانع زیرساختی در مرز اینچه برون به ویژه در خط ریلی رفع شود.

رضا مبصری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: قرارداد موقت تجارت آزاد با اتحادیه اقتصادی اوراسیا فرصت و ظرفیت بی‌نظیری را برای توسعه صادرات از گلستان فراهم کرده است.

وی یادآور شد: از پنج آبان امسال موافقت‌نامه پیوستن ایران به اتحادیه اوراسیا اجرا شده و قرار است پس از یکسال مقدمات تجارت آزاد با این منطقه فراهم شود.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گرگان ادامه داد: در شرایط فعلی این اتحادیه با ۴۰ کشور مراودات تجاری دارد و پیوستن ایران به این اتحادیه و اجرای موافقت‌نامه فرصت جدیدی برای توسعه تجارت در گلستان فراهم کرده است.

وی تأکید کرد: توسعه صادرات از گلستان تنها با رفع موانع زیرساختی در مرز اینچه برون فراهم می‌شود و باید خط ریلی اینچه برون که ارتباط دهنده ایران- ترکمنستانبرای دستیابی به بازار ۳۰۰ میلیون نفری این منطقه تقویت شود.

مبصری تصریح کرد: توسعه تجارت با اتحادیه اقتصادی اوراسیا نه تنها از نظر تبادل کالا و توسعه تجارت روزه‌های جدید اقتصادی برای گلستان ایجاد کرده بلکه فرصتی است تا بتوانیم از ظرفیت پنج کشور عضو این اتحادیه در حوزه کسب و کار هم بهره ببریم.

کد خبر: ۴٬۳۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha