۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۸
کمبود چوب و ام دی اف خام در بازار
عضو انجمن صنفی روکش‌های مصنوعی، نوئپان و ام دی اف ایران مطرح کرد

کمبود چوب و ام دی اف خام در بازار

یاوری، عضو انجمن صنفی روکش‌های مصنوعی، نوئپان و ام دی اف ایران گفت: کمبود چوب و ام دی اف خام منجر به افزایش قیمت‌ها در بازار، و بیکاری ده‌ها کارخانه شده است.

به گزارش بازار، مهدی یاوری عضو انجمن صنفی روکش‌های مصنوعی، نوئپان و ام دی اف ایران با اشاره به اینکه صنایع چوب، حدود ٩ درصد اشتغال کشور را تشکیل می‌دهد، گفت: طی ماه‌های اخیر به دلیل کمبود ام دی اف خام در بازار، صدها کارکر بیکار شدند و حدود سی درصد کارگاه‌های این صنعت در مرز تعطیلی هستند.

مهدی یاوری با اعلام اینکه در اثر کمبود مواد اولیه، قیمت انواع محصولات ام دی اف در کشور نسبت به ابتدای سال حدود دو برابر شده است، افزود: عدم تخصیص به موقع ارز و کاهش واردات مواد اولیه، مشکل اصلی فعلان این صنعت است.

وی با تاکید براینکه صنایع چوب ایران با صادرات انواع محصولات، بیشتر از اینکه ارز بری داشته باشند میتوانند برای کشور ارز آوری کنند، گفت: واردات مواد اولیه صنایع چوب درقبال صادرات راهکاری مناسب برای حل مشکلات این صنعت است.

یاوری در پایان با اشاره به نقش صنایع چوب در افزایش اشتغالزایی و صادرات غیر نفتی کشور، از مسولان خواست: حل مشکلات ارزی این صنعت را در الویت قرار دهند.

کد خبر: ۴۳٬۴۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha