۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۷
قیمت چوب روسی مرغوب در بازار چقدر است؟ مزایای چوب روسی

قیمت چوب روسی مرغوب در بازار چقدر است؟ مزایای چوب روسی

استعلام قیمت چوب روسی از بزرگ ترین واردکننده چوب روسی در ایران (ددی وود)

به گزارش بازار، قیمت چوب روسی مرغوب در بازار در سال ۱۴۰۲ برای تمامی ابعاد در حدود بالای ۱۶ میلیون تومان تخمین زده می شود. چوب ها دارای کیفیت و انواع مختلفی می باشند. یکی از پرکاربردترین چوب های ساختمانی، چوب روسی می باشد. قیمت چوب روسی طی سال های اخیر افزایش داشته است. همچنین ممکن است در طول سال قیمت چوب روسی نوسان داشته باشد. علت این که قیمت چوب روسی بالا است مزایای این نوع چوب می باشد.

تضمین قیمت چوب روسی + کیفیت عالی و درجه یک با خرید از فروشگاه ددی وود (بدون واسطه)

 این نوع چوب به دلیل الیاف بلندی که دارد و همچنین چگالی بالا، در برابر فشار و خمش از خود مقاومت بی نظیری نشان می دهد. خاصیت الیاف بلند، چوب روسی را مناسب استفاده در ساختمان های بلند و نیز برج ها می کند. چوب روسی در برابر رطوبت نیز از خود مقاومت بالایی نشان می دهد. علت این امر وجود ترکیبات به خصوص در چوب روسی می باشد. به همین دلیل این چوب مناسب استفاده در قسمت های مرطوب خانه و شهرهایی است که رطوبت آنها بالا می باشد. این چوب ها نیازی به مقاوم سازی ندارند.

 قیمت چوب روسی متناسب با کارایی این نوع چوب می باشد. این نوع چوب نه تنها در برابر فشار و خمودگی مقاوم است بلکه در برابر ضربه نیز از خود مقاومت نشان می دهد. به طوری که ضد خش بوده و در نتیجه مناسب ساخت محصولاتی نظیر مبلمان و پارکت است. چوب روسی دارای زیبایی طبیعی و طرح زیبا می باشد که همین موضوع آن را مناسب تزئینات و دکوراسیون نموده است. وزن سبک از دیگر مزیت های چوب روسی نسبت به دیگر چوب ها می باشد که باعث می شود قیمت چوب روسی نسبت به چوب های معمولی کمی بالاتر باشد. این نوع چوب نرمی و لطافتی دارد که این موضوع چوب روسی را به یک مصالح خوش ساخت مبدل نموده است.

 

چوب روسی چیست؟

 در بخش قبلی در مورد قیمت چوب روسی و مزایای آن صحبت کردیم. در این بخش قصد داریم بیشتر با این نوع چوب مرغوب بیشتر آشنا شده و در رابطه با مزایای این محصول با شما سخن بگوییم. در یک تعریف کلی در مورد این که چوب روسی چیست باید بگوییم به تمام انواع چوب هایی که از روسیه وارد کشور ما ایران می شوند چوب روسی گفته می شود. کشور روسیه از جمله کشورهایی است که در آن درختان و جنگل های متراکم بسیاری وجود دارد. همچنین این کشور از نظر موقعیت جغرافیایی به ایران نزدیک است. لذا بخش عمده ای از چوبی که مورد مصرف مصالح ساختمانی، پارکت سازی، صنایع چوب و مبل سازی است از این کشور وارد می شود.

 چوب روسی از چه نوع درختی ساخته میشود؟

  چوب روسی در واقع نوعی چوب صنوبر سفید است که از جنگل های روسیه برداشت می شود. این چوب خواص زیادی داشته و در برابر ضربه، سایش، رطوبت، خم شدن و فشار از خود مقاومت خوبی نشان می دهد. به همین دلیل در صنایع مختلف از آن استفاده های فراوانی می شود. البته اگر بخواهیم به طور دقیق تر به این سوال پاسخ بدهیم باید بگوییم چوب روسی از یک نوع درخت خاص نیست. بلکه منظور از چوب روسی الوارهایی است که از کشور روسیه وارد کشور ایران می شوند. این چوب ها می توانند شامل چوب یولکا، چوب راش، بلوط، چوب ساسنا، چوب نراد و چوب لمبه باشد.

چوب روسی لمبه چیست؟ کاربرد آن چیست؟

 چوب روسی لمبه در اصطلاح به چوبی گفته می شود که از به هم پیوستن الوارها به یکدیگر سطوحی عریض و مسطح ایجاد می گردد. واژه لمبه کلمه ای پارسی بوده و از واژه های مصطلح معماری ایرانی می باشد. این واژه می تواند کاربری های متفاوت داشته باشد. در حقیقت به الوارهای چوبی که هر یک از آنها کاربردهای مختلفی در صنعت ساخت و ساز دارند نیز گفته می شود. چوب کاج از جمله مناسب ترین چوب ها برای این کار می باشد.

 چوب روسی لمبه یکی از محبوب ترین دیوارپوش ها است. همان طور که در سطرهای پیشین عنوان شد چوب کاج یکی از بهترین چوب ها برای لمبه است. علت این امر ارزان بودن قیمت چوب کاج نسبت به قیمت دیگر چوب ها است. علاوه بر این موضوع چوب کاج در مقابل آفات نیز مقاومت بالایی دارد. از چوب لمبه در ساختمان سازی به منظور دیوارپوش و سقف کاذب استفاده می شود.

 از چوب روسی لمبه می توان همانند کناف یا ورقه های کامپوزیت استفاده کرد. در واقع می توان از لمبه ها اشکال مختلفی ساخت. این چوب ها با اتصالات مختلفی که در آنها کار گذاشته شده است در هم جفت می شوند. این پروفیل های روسی به سادگی قابل نصب هستند و قابلیت مونتاژ شدن را نیز دارند. به همین دلیل در صنایع ساختمان سازی و ساخت دکوراسیون داخلی و خارجی بسیار مورد استفاده هستند.

 آیا چوب روسی برای طراحی نمای ساختمان مناسب است؟

  پاسخ این سوال مثبت است. با توجه به ویژگی های چوب روسی، چه متریالی بهتر از چوب های روسی برای نمای ساختمان؟ همان طور که پیشتر نیز عنوان شد چوب های روسی مقاومت خوبی از خود در برابر خمیدگی، فشار، رطوبت، سایش و ضربه نشان می دهند. از طرفی زیبایی طبیعی این چوب ها جلوه بصری مطلوبی برای ساختمان ها ایجاد می کند. تنوع در چوب های روسی به قدری زیاد است که هر یک از آنها مناسب کاربرد خاصی در ساختمان سازی و صنایع چوب هستند.

 قیمت چوب روسی باعث شده است که از این متریال برای ساخت نمای ساختمان های مسکونی، ویلاها و حتی ساختمان های تجاری استفاده شود. هر یک از چوب هایی که در ساختمان سازی به کار می روند ویژگی ها و خصوصیات منحصر به فرد خود را دارند. برای مثال چوب درختان بلوط و راش به علت استحکامی که دارند مناسب مبل سازی و نمای ساختمان هستند. چوب نراد روسی الوارهایی است که از درختان کاج تهیه می شود. این نوع چوب در عین سبک بودن مقاومت بالایی نیز دارد. از چوب نراد در قسمت های مختلف ساختمان استفاده می شود. چوب یولکا نیز یکی از انواع چوب روسی می باشد که دارای رنگی روشن و بافتی محکم و شکیل است. این نوع چوب محبوبیت بالایی دارد.

طراحی دکوراسیون با چوب روسی

 مزایای طراحی دکوراسیون داخلی و نمای ساختمان با چوب روسی

  1. مقاومت فیزیکی: چوب روسی با مقاومت بالا در برابر فشار و کشش، این امکان را فراهم می‌کند تا در ساختارهای بلند مانند ساختمان‌ها و پل‌ها به کار گرفته شود. این ویژگی باعث کاهش نیاز به نگهداری و تعمیرات مکرر می‌شود.

  2. زیبایی طبیعی: رنگ‌ها و الگوهای زیبای طبیعی چوب روسی، آن را به یک گزینه برتر برای پروژه‌های دکوراسیون و نیز طراحی دکوراسیون داخلی تبدیل کرده است. توانایی این چوب در ترکیب با انواع مختلف رنگ‌ها و سبک‌ها، آن را به یک عنصر طراحی شگفت‌انگیز تبدیل می‌کند.

  3. بازده محیطی: چوب روسی از جنگل‌های مدیریت‌شده استخراج می‌شود که این امر به منظور حفظ موارد طبیعی و حیات‌وحش، بسیار حائز اهمیت است. استفاده از این چوب به عنوان یک منبع معتدل در حفظ تعادل اکوسیستمی نقش موثری ایفا می‌کند.

قیمت چوب روسی مرغوب در بازار چقدر است؟

 قیمت چوب روسی خیس در هر متر مکعب در حدود ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تا ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان می باشد. معمولا ۱۵ الی ۲۰ درصد چوب های روسی به صورت خشک می باشند و مابقی به صورت خیس وارد می شوند. کشور روسیه یکی از بزرگ ترین منابع جنگلی را در جهان دارد و بیش از ۸ میلیون کیلومتر مربع از این کشور را جنگل احاطه کرده است. بیش از ۲۵ درصد از حجم جنگل های جهان در روسیه متمرکز شده است. جنگل های روسیه برای کره زمین بسیار مهم هستند چرا که شرایط محیطی را تنظیم می کنند و از تغییرات منفی آب و هوا جلوگیری می کنند.

 خرید چوب از روسیه به دلیل تحریم های اتحادیه اروپا و بریتانیا شامل ممنوعیت واردات تمام الوار و محصولات چوبی از روسیه و بلاروس می شود، در حال حاضر چوب های وارداتی از روسیه تحت عنوان الوار جنگی در نظر گرفته می شوند و مشمول محدودیت هایی هستند. شناسایی مبدا یک محموله چوب ضروری است و هر چوبی از این دو کشور قابل واردات و استفاده نیست.

مقاومت و استحکام کاج روسی چقدر است؟

  آیا کاج روسی قوی و مستحکم است؟ چوب مستحکم، فشرده و با استحکام بالا باعث شده است تا از چوب کاج روسیه به طور گسترده برای ساخت مبلمان و کف سازی استفاده شود. چوب های کاج روسی در برابر گرما مقاومت خوبی از خود به نمایش می گذارند و رنگی مایل به قرمز یا رنگ بنفش تیره دارند. بهترین کیفیت چوب از کاج هایی است که در مناطق شمالی کشور روسیه رشد می کنند. این چوبها متراکم بوده و ۱۰ تا ۱۴ حلقه در هر سانتی متر دارند. چگالی این نوع چوب متوسط است.

 

قیمت چوب روسی در ایران

خرید بدون واسطه چوب روسی با قیمت ارزان از ددی وود

 خرید بدون واسطه چوب روسی یکی از راه های رسیدن به این محصول با قیمت ارزان است البته اگر از فروشگاه معتبر و باقیمت مناسب خریداری گردد. یکی از سوغاتی های عصر مدرنیته برای ما خرید اینترنتی یا بدون واسطه است. خرید عمده چوب روسی نیز از دیگر راه های دستیابی به این محصول با قیمت مقرون به صرفه است. در خرید اینترنتی یا بدون واسطه همان طور که از نامش مشخص است عوامل واسطه و دلالان حذف می شوند. همان طور که پیشتر نیز عنوان شد یکی از دلایل افزایش قیمت یک محصول دلالان و واسطه هایی هستند که بین فروشنده و خریدار قرار دارند. بدیهی است که در خرید اینترنتی این واسطه ها حذف شده و شما به طور مستقیم با فروشنده در ارتباط خواهید بود.

 چوب روسی با منشأ معتبر در انواع ابعاد و ضخامت های گوناگون مناسب انواع پروژه های شما آماده به فروش می باشد. سایت ددی وود با آدرس daddywood.shop در حوزه فروش چوب روسی و نیز ترمووود فعال می باشد. شما عزیزان می توانید برای خرید چوب روسی به این سایت مراجعه نمایید و سفارش خود را ثبت نمایید. ددی وود تامین کننده مستقیم و بدون واسطه چوب روسی با قیمت مناسب می باشد.

نتیجه گیری

چوب روسی به عنوان یکی از معروف‌ترین و با کیفیت‌ترین انواع چوب‌ها در دنیا شناخته می‌شود که باتوجه به کیفیت و کارایی از قیمت مناسبی نیز برخوردار میباشد. این نوع چوب از جنگل‌های وسیع روسیه استخراج می‌شود و به دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود، جایگاه ویژه‌ای در صنعت ساختمان و دکوراسیون دارد. چوب روسی با زیبایی طبیعی، رنگ‌های طبیعی و خواص مکانیکی برجسته، به عنوان یک گزینه ایده‌آل در ساخت و نمایش سازه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد که جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با کارشناسان فروش ددی وود قبل از خرید چوب روسی تماس گرفته و یک خرید مطمئن و راحت را با قیمت بی نظیر و تضمین کیفیت تجربه نمایید.

شماره تماس فروشگاه ددی وود: ۰۲۱۳۳۲۸۷۶۷۸

کد خبر: ۲۶۷٬۷۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha