۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۹
بانکها در حوزه تخصصی خود عمل کنند/ آسیب‌زایی ورود بانک‌ها به حوزه تصدی‌گیری
رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین:

بانکها در حوزه تخصصی خود عمل کنند/ آسیب‌زایی ورود بانک‌ها به حوزه تصدی‌گیری

قزوین- رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین گفت: اگر بانک‌های تخصصی در حوزه قانونی خود عمل کنند زمینه کمک به تولید، اشتغال و بهره وری فراهم شده و از تصدی‌گری و کارهای غیر ضروری و واسطه‌گری هم جلوگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار،  لطف الله سیاهکلی ظهر پنجشنبه با حضور در بانک کشاورزی قزوین با موسی رمرودی مدیر شعب و کارشناسان این بانک در خصوص حمایت تخصصی از بخش کشاورزی گفتگو کرد.

لطف الله سیاهکلی در این نشست اظهار داشت: بانک کشاورزی به عنوان یک بانک قدیمی می تواندمامنی برای کشاورزان و بهره برداران این عرصه باشد.

رییس مجمع نمایندگان استان قزوین تصریح کرد: بانک ها در کشورمان عناوین تخصصی دارند اما کار عمومی انجام می دهند وقتیبانکی یک عنوان را کارش کرده باید در همان حوزه کار کند اما یک رقابت غلطی در میان بانک ها ایجاد شده که از کار تخصصی خود دور شده اند و این روند آسیب زاست.

وی بیان کرد: این که بانک کشاورزی در حوزه تخصصی خود بخوبی وارد شده ارزشمند است و این موضوع باید در مجلس پیگیری شود تا بقیه بانک ها هم تخصصی عمل کنند.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: بانکها نباید تصدی گری و سرمایه گذاری کرده و در بخش های غیر تخصصیورود کنند در حالی که رسالت آنها کمک به تولید و اشتغال است.

سیاهکلی اظهار داشت: بانک ها در دنیا بیش از ۳ هزار نوع خدمت ارایه می کنند و شما هم می توانید خدمات متنوع به مشتریان داده و هزینه بگیرید و خود را اداره کنید.

وی گفت: استان قزوین از قطب های کشاورزی محسوب می شود لذا از بانک کشاورزی انتظار داریم در حوزه تخصصی خود بیشتر ورود کند و حامی کشاورزان و تولیدکنندگان باشد.

سیاهکلی با انتقاد از شرایط نا مطلوب بیمه محصولات کشاورزی گفت: باید بررسی کنید چرا در این عرصه بی اعتمادی حاکم است و استقبال کشاورزان کم است و برای رفع این مشکل چه باید کرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین یاداورشد: با اطلاع رسانی درست و تبیین مزایای بیمه کشاورزی می توان جایگاه بیمه را ارتقا بخشید و حمایت مناسبی از کشاورزان داشت.

وی افزود: استان ما که در معرض اسیب های ناشی از حوادث غیر مترقبه است باید مردم توجیه شوند و بیمه را جدی بگیرند تا بخشی از خسارات آنها جبران شود.

سیاهکلی گفت: شما با قشر زحمتکش جامعه سرو کار دارید و اگر تسهیلات خوبی برای افزایش بهره وری پرداخت کنید حتما استقبال می شود و لازم است تا هدایتگر کشاورزان باشید.

وی اظهار داشت: باید پرداخت وام در بخش کشاورزی دراین بانک تخصصی تسهیل و تسریع شود و شما حامی جدی تولید و مکانیزاسیون کشاورزی و توسعه ابیاری مدرن و طرح های شیلات و صنایع تبدیلی و تقویت اشتغال و تولید باشید.

وی بیان کرد:اگر فکر می کنید در قانون لازم است الحاقیه و یا حذفی صورت گیرد تا کشاورزان راحت تر تسهیلات دریافت کنند به ما اعلام کنید تا پیگیر باشیم و موانع قانونی را برطرف کنیم و در این میان بهره گیری از نظر کشاورزان الزامی است.

سیاهکلی گفت: ببینید اعتراضات مردمی چه ریشه ای دارد و آن را به مدیر ان و نمایندگان منتقل کنید تا اگر قانون اشکال دارد یا بانک کوتاهی می کند یا مردم توجیه نیستند موانع را برطرف کنیم ولی در هر صورت باید به رضایت مندی مردم، تحقق تولید و اشتغال کمک شود و ما آمادگی داریم انچه برای اعتبارات بانکی لازم است پیشنهاد داده شود تا در مجلس پیگیری کنیم.

سیاهکلی افزود: باید مردم به قانون احترام بگذارند و اگر وامی گرفته اند خود را شرعا ملزم به بازپرداخت آن بدانند و این رویکرد که وامی گرفته شده و پس داده نشود منطقی نیست و به روند کار آسیب می زند

۹۵ درصد تسهیلات بانک کشاورزی قزوین در اختیار رونق تولید در بخش کشاورزی قرار گرفته است
در ادامه موسی رمرودی مدیر شعب بانک کشاورزی استان قزوین اظهار داشت: بانک کشاورزی به عنوان یک بانک قدیمی می تواند مامنی برای کشاورزان و بهره برداران این عرصه باشد.

وی اضافه کرد: منابع بانک کشاورزی استان بالغ بر ۱۸ هزار میلیارد ریال است که ۹۵ درصد تسهیلات آن در عرصه کشاورزی پرداخت شده تا به تولید کمک شود.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان قزوین اظهار داشت: در استان قزوین سالانه بیش از چهار میلیون تن محصولات باغی و زراعی تولید می شود که گردش مالی آن بالغ بر ۸۰ هزار میلیارد تومان است که که اگر بخشی از آن در شعب بانک کشاورزی سپرده گذاری شود می تواند به تقویت بنیه مالی ما در پرداخت تسهیلات کمک کند.

وی بیان کرد: پرداخت ۳۵ میلیارد تومان وام ازدواج، یک هزار و ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات در بخش های مختلف تولید و کشاورزی از مهمترین کارهای انجام شده است که این رویکرد به توسعه تولید کمک کرده است.

رمرودی اضافه کرد: در استان ۵۲ هزار مشتری و بهره بردار داریم که از خدمت تسهیلاتی برخوردار شده اند و در حمایت از طرح های بزرگ و مهم دامداری، گلخانه، نهال کاری و باغات نمونه زیتون و گردو هم تسهیلات خوبی پرداخت شده است و این رویکرد حمایتی ادامه خواهد داشت.

کد خبر: ۴۳٬۴۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha