۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۳
۳۵۸۰ هکتار باغ انگور در شاهرود وجود دارد/ پیش‌بینی برداشت ۳۵ هزار تن انگور
معاون جهاد کشاورزی استان سمنان:

۳۵۸۰ هکتار باغ انگور در شاهرود وجود دارد/ پیش‌بینی برداشت ۳۵ هزار تن انگور

سمنان- رضایی، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان سمنان بابیان اینکه سه هزار و ۵۷۹ هکتار باغ انگور در شاهرود وجود دارد، گفت: پیش‌بینی می‌شود ۳۵ هزار تن انگور از این باغات برداشت شود.

لطف‌الله رضایی در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به اینکه سه هزار و ۵۷۹ هکتار باغ انگور در شاهرود وجود دارد، اظهار داشت: با توجه به بارش تگرگ و سرما در سال جاری شاهد کاهش تولید انگور در این منطقه خواهیم بود.

وی بابیان اینکه پیش‌بینی می‌شود ۳۵ هزار و ۷۹۰ تن انگور از باغات شاهرود برداشت شود، تصریح کرد: سطح تولید و برداشت انگور در شاهرود نسبت به سال گذشته به نصف کاهش‌یافته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با تأکید بر اینکه برداشت انگور از سطح باغات این شهرستان از اواسط تیرماه با ارقام زودرس آغاز می‌شود، افزود: فرآیند برداشت این محصول تا پایان مهرماه با ارقام دیررس خاتمه می‌یابد.

رضایی بابیان اینکه ارقام عسکری، لعل، شاهانی، صاحبی و کشمشی میان‌رس و سفید فخری، سرخ فخری (شاهرود) و ریش‌بابا از ارقام دیررس هستند، خاطرنشان کرد: برنامه‌های متعددی برای افزایش راندمان تولید و کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی تدوین‌شده است.

وی از برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی خبر داد و گفت: مهم‌ترین ارقام انگور شهرستان خلیلی، یاقوتی و پرلت است که در شاهرود کشت می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اینکه شاهرود مستعد پرورش انگور است، بیان کرد: احداث باغات نوین برای کاهش بیماری‌ها و آفات باغی و مقابله با پدیده‌های قهری نظیر سرما و تگرگ در دستور کار قرار دارد.

کد خبر: ۴۳٬۴۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha