۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹
 ۱۰۰ تن میگو از مزارع پرورشی گلستان برداشت شد
معاون آبزی پروری شیلات گلستان:

 ۱۰۰ تن میگو از مزارع پرورشی گلستان برداشت شد

گمیشان- معاون آبزی پروری اداره کل شیلات گلستان گفت: پس از گذشت دو هفته از آغاز زمان برداشت میگو در مزارع مجتمع پرورش میگو گمیشان، حدود ۱۰۰ تن محصول با کیفیت از این مزارع جمع آوری شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل شیلات گلستان، محمود سقلی اظهار کرد: تاکنون و پس از گذشت دو هفته از آغاز زمان برداشت میگو در مزارع مجتمع پرورش میگو گمیشان، حدود ۱۰۰ تن محصول با کیفیت از این مزارع جمع آوری شده است.

وی گفت: از ۳۸۲ هکتار مزارع ذخیره سازی شده، کار برداشت میگو از ۴۸ استخر به مساحت ۷۰ هکتار انجام شد که خوشبختانه با توجه به تراکم پایین زمان ذخیره سازی این میگوها دارای وزن مناسب ۱۷ گرم هستند.

وی افزود: میگوهای برداشتی امسال شرایط بسیار مناسبی از نظر کیفی دارند. 

معاون آبزی پروری شیلات گلستان با اشاره به بروز بیماری لکه سفید در سال گذشته در مجتمع پرورش میگو گمیشان خاطر نشان کرد: با توجه به وقوع بیماری لکه سفید در سال گذشته در مجتمع پرورش میگو گمیشان، شاید کمتر کسی امید به تولید مجدد و بدون وقفه میگو در این مجتمع داشت. چرا که در همه جای دنیا و کشور معمولا پس از یک دوره بیماری، مزارع بلافاصله امادگی پرورش مجدد را نخواهند داشت.

سقلی در پایان گفت: امسال به عنوان اولین سال پرورش پس از بروز بیماری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده است که خوشبختانه پرورش دهندگان با رعایت کلیه الزامات فنی و بهداشتی و با حداقل ذخیره سازی بدون بروز بیماری دوره پرورش را با بهترین شرایط و در نهایت محصول با کیفیت در حال سپری کردن هستند.

گفتنی است برداشت میگو از ۳۸۲ هکتار مزارع مجتمع پرورش میگو گمیشان از ۱۰ شهریور ماه آغاز و تا پایان برداشت ادامه دارد.

کد خبر: ۴۳٬۳۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha