۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹
دردسرهای تجارت با برترین تولید کننده کالاهای تقلبی!
ترامپ، طرح مبارزه با محصولات تقلبی در فروشگاههای دیجیتال را ابلاغ کرد

دردسرهای تجارت با برترین تولید کننده کالاهای تقلبی!

در حالی که رییس جمهور آمریکا دستورالعمل جدید مبارزه با فروش محصولات تقلبی در فروشگاههای دیجیتالی همچون امازون و وال مارت را ابلاغ کرده است، تحلیلگران معتقدند در واقع وی به دنبال زهر چشم گرفتن از تولید کنندگان چینی است.

بازار- محمد باقر محمدی: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز جمعه  دستورالعمل اجرایی با هدف مبارزه با فروش محصولات تقلبی خارجی توسط سایتهای تجاری مختلف از جمله آمازون و وال مارت را امضا کرد.
در این خصوص دونالد ترامپ از دایره امنیت نیز خواسته تا با شرکت هایی که با فروش محصولات تقلبی به اقتصاد و منافع آمریکا ضربه می زنند اقدامات مناسب انجام دهند.
همچنین از این دایره خواسته شده که قوانینی در جهت شناسایی شرکت هایی که کالاهای تقلبی و محصولات قاچاق را در بین محصولات خود ارائه می دهند تدوین کنند.  
در این میان به نظر می رسد باتوجه به شرایط موجود، شرکت هایی که در بحث کالاهای تقلبی فعالیت دارند با اعمال محدودیت های شدیدی توسط ایالات متحده امریکا مواجه شوند.
چراکه پیتر ناوارو مشاور تجارت ریاست جمهوری نیز از سایت های آمازون،  والمارت و دیگرسایتهایی که در حوزه تجارت دیجیتال فعال هستند خواسته تا نسبت به قانونی و ایمن بودن کالاهای خود اطمینان حاصل کنند.
ناوارو هشدارد داده اگر سایتهای تجاری در این خصوص کم کاری کنند، دپارتمان امنیت کشور وارد عمل خواهد شد.
در همین خصوص رابرت لایتیزر نماینده تجارت آمریکا هم معتقد است که قاچاق کالاهای تقلبی و دزدی دریایی، به حقوق کارگران، مصرف کنندگان، صاحبان دارایی معنوی و اقتصاد آمریکا آسیب بزرگی وارد می کند.
وی در بیانیه اعلام کرده که ترامپ محافظت و اجرای حقوق مالکیت معنوی را در برابر کالاهای دزدی دریایی و تقلبی در اولویت روابط تجاری آمریکا قرار داده است.
براساس اظهارات لایتیزر، حق مالکیت معنوی بخش مهمی از توافقنامه جدید تجارت آمریکای شمالی و اولین مرحله از تجارت ایالات متحده و چین خواهد بود.

حساسیت های جدی در مورد اجناس تقلبی چینی

سخنان لایتیزر شاید در وهله اول به بحث حمایت از مالکیت افراد ارتباط داشته باشد اما به نظر در بحث تجارت با چین هم حساسیت ها نسبت به نظارت بر کالاهای تقلبی بیشتر است.
چراکه براساس گزارشی از سازمان ملل که در سال ۲۰۱۳ منتشر شد، چین نخستین صادرکننده کالاهای تقلبی در جهان بوده است. براساس مطالعه‌ای که سازمان همکاری اقتصادی و توسعه  (OECD)با همکاری «دفتر مالکیت معنوی اتحادیه اروپا» انجام داده بود، چین سهم ۶۳/۲ درصدی در بازار تقریباً نیم تریلیون دلاری اجناس تقلبی داشته است.
در همین خصوص سخنگوی وال مارت به عنوان یکی از بزرگ‌ترین خرده‌فروشی های دنیا در اظهار نظری گفته که این شرکت گزارش های مربوط به کالاهای تقلبی را بسیار جدی می گیرد و برای جلوگیری از آنها اقدامات فعالانه انجام می دهد.
این شرکت به مشتریانش هم گفته که اگر کسی آنچه را که معتقد است کالای تقلبی است گزارش کند، ما به سرعت این مورد را مسدود کرده و بلافاصله تحقیق خواهیم کرد.
شرکت آمازون هم از سالهای گذشته در تلاش بوده تا از فروش کالاهای تقلبی از طریق سایت خود جلوگیری کند اما ناکام ماندن این شرکت باعث شده تا از پلیس آمریکا در این خصوص کمک بخواهد.  
در هر حال این روزها آمریکا با توجه به در خطر بودن منافع خود در تلاش است تا بتواند از ورود کالاهای تقلبی خودداری کند.
 بیزنس اینسایدر هم در یک خبری آورده که ترامپ که در کمپین انتخاباتی خود شعار احیای تولید آمریکا را به راه انداخته بود، گفته که دولت او بر «فروش آنلاین کالاهای خارجی که ثروت آمریکا را به یغما می‌برند» و به خرده‌فروشان آمریکایی صدمه می‌زنند، سخت خواهد گرفت.
بیشتر تحلیل گران این موضع گیری ترامپ را یک خط و نشان جدید برای تولیدکنندگان چینی عنوان کرده اند.

کد خبر: ۴٬۳۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha