۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵
تامین مواد اولیه، مالیات، تامین اجتماعی و گرانی ارز، نفس صنف قنادی را گرفته است
رئیس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی فروشی و کافه قنادی تهران:

تامین مواد اولیه، مالیات، تامین اجتماعی و گرانی ارز، نفس صنف قنادی را گرفته است

بهرمند، رئیس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی فروشی و کافه قنادی تهران با اشاره به دشوار شدن کسب و کار برای صنف متبوع خود اظهار داشت: در دوران چهار سال گذشته که ریاست اتحادیه را بر عهده داشتم، دوران بسیار سختی را گذراندیم، همکاران این صنف دائم در رابطه با تامین مواد اولیه، نرخ مالیات و تامین اجتماعی، گرانی ارز و دلار بسیار در مضیقه بوده اند.

به گزارش بازار به نقل از اتاق اصناف تهران، علی بهرمند، رئیس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی فروشی و کافه قنادی تهران آخرین وضعیت صنف متبوع خود افزود: سال گذشته شیوع کرونا عامل مهمی در رکود در این صنف شد تا جایی که برخی مبادرت به تعطیلی کامل نمودند. هزینه های مترتب بر واحدهای صنفی بقدری زیاد بود که متاسفانه مشکلات را بسیار عدیده و دشوار کرد. اکنون هم که هفت ماه از وضعیت کرونایی می گذرد با مشکل شدید کمبود مواد اولیه از جمله روغن روبه رو هستیم.

او با بیان اینکه در ارتباط با کمبود و تامین مواد اولیه با تمام سازمان ها و اداراتی که مرتبط بودند نامه نگاری کردیم ادامه داد: متاسفانه تا کنون به نتیجه نرسیده ایم، کمبود مواد اولیه رکود را به نهایت رسانده است، لذا مسئولان اگر بموقع در جهت حل و فصل آن اقدام نکنند مشکلات بسیار زیادتر خواهد شد.

بهرمند به اقدامات و تلاش های خود و هیئت مدیره طی چهار سال گذشته اشاره کرده و بیان داشت: در این مدت ابتدا در راستای تاسیس آموزشگاه انواع شیرینی و کیک در محل اتحادیه اقدام کردیم. در این مکان که متعلق به اعضای اتحادیه و بعضاً شاگردانی نیز از خارج از اعضا در آن حضور می یابند، آموزش های لازم در خصوص انواع کیک و تنوع در هر رسته کیک، دسر و شیرینی های خشک و سنتی و شب عید ارایه می شود. کلاس ها توسط اساتید خبره و برای اعضاء بعضا رایگان تشکیل می شود؛ ضمن اینکه کلاس ها، آن لاین و از طریق اینستاگرام، کانال های واتساپ و تلگرام اتحادیه نیز برگزار می شود.

او با ابراز خردسندی تصریح کرد: در دنیا از لحاظ تنوع در تولیدات شیرینی در رده اول قرار داریم.

وی برگزاری نمایشگاه های توانمندی های قنادان ایرانی را از دیگر اقدامات برشمرد و افزود: سومین دوره نمایشگاه های توانمندی های قنادان از تاریخ ۲۹ دی تا ۲ بهمن برگزار خواهد شد؛ همچنین چهارمین دوره مسابقات کیک های تجسمی ایران در همان نمایشگاه و در همان تاریخ برگزار می گردد. تمام تلاش خود را در زمینه برگزاری این نمایشگاه ها انجام داده ایم.

بهرمند اضافه کرد: راه اندازی فصلنامه قنادان از دیگر اقداماتی بوده که طی این چهار سال انجام گرفته و اکنون هفدهمین فصلنامه بدون توقف به چاپ رسیده است، همچنین بازنگری درجه بندی های قنادان به ۱ و ۲ و ۳ که با جلسات بسیار متعدد نزدیک به ۵۰ جلسه با وزارت بهداشت برگزار شده تا بتوانیم قنادان را فراخور تلاش ها و کوشش هایی که در زمینه قنادی دارند به درجات مختلف تقسیم نماییم.

او همچنین از ارتقای شیرینی های سنتی به عنوان یکی دیگر از فعالیت های چند سال اخیر نام برد و گفت: در این زمینه قرار بود جشنواره ای در ماه اردیبهشت با نظارت وزارت بهداشت و درمان برگزار شود که با شیوع کرونا این برنامه به تعویق افتاد.

بهرمند با تاکید بر اینکه رسیدن به نتایج مثبت و مطلوب نیاز به تلاش فراوان دارد افزود: ارتقای دانش فنی و مدیریت نوین در قنادان از اولویت های کاری بوده که در این مدت صورت پذیرفت.

کد خبر: ۴۳٬۲۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha