۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱
شرمندگی در عرصه اقتصادی به دلیل فاصله گرفتن از مردم‌باوری است
رئیس مجلس شورای اسلامی:

شرمندگی در عرصه اقتصادی به دلیل فاصله گرفتن از مردم‌باوری است

قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موزه‌های دفاع مقدس نشان می‌دهد که جنگ تمام شده اما جهاد ادامه دارد تاکید کرد: اگر امروز در عرصه های اقتصادی و فرهنگی مشکل داریم و شرمنده مردم هستیم؛ به دلیل فاصله گرفتن از دو عنصر مهم خداباوری و مردم باوری است

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدباقر قالیباف در مراسم افتتاح موزه‌های دفاع مقدس در ۸ استان کشور و افتتاح نمایشگاه ملی دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت اظهار داشت: بعد از عزل بنی صدر مردم با مدیریت وارد عرصه دفاع شدند و عِده و عُده خود را به هر شکلی که بود جمع کردند تا بر دشمن متجاز بتازند. باور داشتن به سنت‌های الهی منجر شد تا در مدت زمان کوتاهی حصر آبادان شکسته شود و شاهد آزادی بستان، موفقیت عملیات فتح‌المبین و بیت‌المقدس همچنین آزادی خرمشهر باشیم که عمده اینها در چند ماه رخ داد البته سختی‌هایی را نیز داشتیم. گاهی پشت کانال ماهیگیری و در مواردی مانند عملیات رمضان و کربلای ۴ با تلخی‌هایی مواجه می‌شدیم و زیر آتش سخت دشمن فقط از خدا می‌خواستیم فرصت پیدا کنیم تا پیکر شهدا را برگردانیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سنت الهی این است که خداوند در برخی موارد جان‌ها را به گلو می‌رساند تا صف مومنین از صف مشرکین جدا شود و تا این موضوع محقق نشود از پیروزی خبری نیست.

وی با بیان اینکه سنت‌های الهی ماندگار هستند، افزود: ما در مجلس هر روز قانون می‌نویسیم و در برخی موارد قوانین را نسخ می‌کنیم یا بر آنها تبصره وارد می‌کنیم اما در دستگاه الهی، سنت‌های الهی تا ابد هستند، نه نسخ می‌شوند و نه بر آنها تبصره وارد می‌شود.

قالیباف ادامه داد: گرچه خاطره گفتن از دوران دفاع مقدس خوب است و نمادی از شکوه و عزت ملت ایران تلقی می‌شود اما این موزه‌ها محل نمایش تحقق سنت الهی است. این موزه‌ها نشان می‌دهد جنگ تمام شده اما جهاد ادامه دارد.

رئیس قوه مقننه گفت: سنت الهی فقط نظامی و امنیتی نیست بلکه در حوزه‌های اقتصاد، فرهنگ، مسائل اجتماعی و آسیب‌های آن و محیط زیست این سنت‌های الهی قابل مشاهده هستند.

وی افزود: برگزاری موزه‌های دفاع مقدس و مقاومت به این دلیل برگزار می‌شود تا همه ببینند خداباوری و مردم باوری سبب موفقیت سپاه و ارتش در دوران دفاع مقدس شد؛ وقتی که تفکر بنی‌صدر از مدیریت جنگ کنار رفت خداباوری و مردم‌باوری سبب شد تا نیروهایی مانند سردار قاسم سلیمانی، شهید همت، شهید حسن باقری و شهید زین‌الدین عملکرد مثبت خود را در دوران دفاع مقدس به نمایش گذاشتند و این نتیجه خداباوری و مردم باوری بود.

قالیباف بیان کرد: اگر در حوزه اقتصاد و فرهنگ اکنون کارنامه قابل قبولی نداریم و شرمنده مردم هستیم به دلیل فاصله گرفتن از دو باور مهم یعنی خداباوری و مردم باوری است، هنگامی که دست نیاز به سمت دشمن دراز می‌کنیم و مردم را از عرصه اثرگذاری دور می‌کنیم سرنوشتی جز آسیب‌پذیری در این حوزه‌ها نخواهیم داشت و باید از این شرایط درس بگیریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: هفته دفاع مقدس زمانی است تا به یاد آوریم که خداباوری و مردم باوری تا چه میزان اهمیت دارد، این دو باور در دوران دفاع مقدس سبب ایجاد خلاقیت، محبت، انسجام، عظمت و شکوه شد، همچنین باعث حفظ استقلال و آزادی کشور، خداباوری و مردم باوری بود. همچنان در این راه گام برمی‌داریم و از خانواده شهدا و جانبازان التماس دعا داریم تا به این مسیر برگردیم و در آن راه گام برداریم.  

وی افزود: از زمانی که جبهه ها با دو مولفه خداباوری و مردم باوری مدیریت شد، فاصله شکستن حصر آبادان و موفقیت‌های بعدی آن چند ماه و حتی کمتر از یکسال است، مطمئن باشید اگر در همه شئون زندگی، فردی و اجتماعی به خداباوری و مردم باوری اعتقاد داشته باشیم به سرعت مسیر موفقیت، آسایش و سعادت را طی خواهیم کرد و این وعده خدا است.

قالیباف ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه حاج قاسم سلیمانی با اشاره به وضعیت سخت برخی از جانبازان قطع نخاع گفت: از عملیات طریق‌القدس تاکنون ۳۹ سال می‌گذرد و برخی جانبازان از آن زمان تاکنون به جز حرکت گردن و چشم هیچ حرکتی ندارند و به آنها می‌گویم که تا عمر داریم همپیمان شما هستیم و در راه امام و شهدا گام برمی‌داریم و از آنها می‌خواهم برای عاقبت بخیری ما که جز شهادت نیست، دعا کنند.

رئیس قوه مقننه با اشاره به چهلمین سالروز دفاع مقدس ادامه داد: اگر نام و یاد شهدا و نمادهای دفاع مقدس را در این موزه‌ها زنده نگه می‌داریم قصد داریم این ارزش‌ها در تاریخ بماند تا همه نسل‌های بعدی از این عزت‌آفرینی تاریخی مطلع شوند. در این مقطع از تاریخ امام و شهدا باعث احیای مجدد اسلام شدند تا مسلمین در تاریخ به این مقطع افتخار کنند.

وی بیان کرد: وظیفه امروز یکایک ما این است که مبنای ایجاد چنین عظمتی را درک کنیم و بدانیم علت شکل ‌گرفتن این شکوه باور داشتن به سنت‌های الهی بود.

دکتر قالیباف افزود: امام خمینی (ره) فرمودند جنگ و دفاع مقدس یک دانشگاه و مدرسه‌ای برای حل مشکلات و محلی برای ایجاد خلاقیت، ایثار و محبت بود. همچنین به تعبیر شهید سلیمانی دوران دفاع مقدس را می‌توان یک قطعه ملموس از بهشت دانست.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس باور همه رزمندگان تکیه به سنت‌های الهی بود که همین موضوع سبب شد افتخارهای زیادی آفریده شود.

کد خبر: ۴۳٬۲۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha