۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳
بازرسی دوره‌ای رایگان خودروهای دوگانه سوز عمومی
قائم مقام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرد

بازرسی دوره‌ای رایگان خودروهای دوگانه سوز عمومی

قاسمی، قائم مقام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: خودروهایی که در طرح دو گانه سوز کردن رایگان خودروهای عمومی فرآیند تبدیل را انجام می‌دهند، تا ۵ سال از بازرسی‌های دوره‌ای به صورت رایگان برخوردار می‌شوند.

به گزارش بازار، حمید قاسمی ده چشمه، با اشاره به مزایای طرح دو گانه سوز کردن خودروهای عمومی برای مالکان این خودروها گفت: هزینه گازسوز کردن یک خودرو حدود ۱۰ تا ۱۱ میلیون تومان است که، مالکان خودروهای عمومی با مشارکت در این طرح به صورت رایگان می‌توانند خودروهای خود را دوگانه سوز کنند.

وی افزود: علاوه بر این مزیت مالکان این خودروها می‌توانند تا ۵ سال به صورت رایگان از بازرسی‌های دوره‌ای استفاده کنند.

قائم مقام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان این که ممکن است این دوره ۵ ساله برای یک دوره دیگر نیز تمدید شود گفت: در این ۱۰ سال تمامی بازرسی‌ها رایگان خواهد بود و اگر خودرویی به عملیات ثانویه نیازمند باشد، این کار با ۵۰ درصد تخفیف انجام می‌شود و اگر نیاز به تعویض مخزن داشته باشد، کمک هزینه خرید مخزن به مالکان پرداخت می‌شود.

وی همچنین از مشمول شدن مسافربرهای شخصی و اینترنتی در این طرح خبر داد و افزود: اگر چه اولویت در اجرای این طرح با تاکسی‌ها و وانت هاست، اما در نظر داریم در مرحله دوم مسافربرهای شخصی تحت نظارت تاکسیرانی و مورد تایید وزارت کشور و همچنین تاکسی‌های اینترنتی نیز مشمول طرح دو گانه سوز کردن خودروهای عمومی شوند.

قاسمی افزود: بسترهای لازم برای ثبت نام مالکان خودروهای مسافربر شخصی در سامانه طرح دو گانه سوز کردن خودروهای عمومی فراهم شده است، اما روند اجرایی آن تا دو هفته آینده عملیاتی خواهد شد.

وی گفت:دو گانه سوز کردن خودروهای مسافربر شخصی صددرصد رایگان نبوده و ممکن است بخشی از هزینه‌ها تا سقف ۳۰ درصد را مالکان پرداخت و مابقی هزینه‌ها را دولت متقبل شود.

کد خبر: ۴۳٬۱۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha