۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴
بازار آهن از تصمیمات غیر کارشناسی رنج می برد
رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد تهران:

بازار آهن از تصمیمات غیر کارشناسی رنج می برد

رستگار پور، رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد تهران با بیان اینکه در روند تصمیم گیری برای فولاد نقش توزیع کننده کم رنگ است، گفت: متاسفانه تصمیم مناسبی برای مدیریت بازار فولاد اتخاذ نمی شود و هر روز نوسانات قیمتی در بازار روند صعودی خود را طی می کند.

به گزارش بازار به نقل از اتاق اصناف تهران، حمیدرضا رستگارپور رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد تهران گفت: براساس قانون تولیدکننده باید به وظیفه تولید محصول خود عمل کند و توزیع کننده مسئول فروش آنها باشد. اما این پروسه مختل شده به نوعی خود تولیدکننده روند توزیع محصولات را در بازار انجام می دهد که همین امر نوسانات قیمتی و به هم ریختگی بازار را بوجود آورده است.

وی با بیان اینکه باید یک تصمیم کارشناسی برای مدیریت بازار فولاد و آهن گرفته شود، افزود: آقایان عرضه و تقاضای فولاد را در بورس کالا به دلخواه خود مدیریت می کنند مگر می شود در این شرایط امیدی به ساماندهی قیمت ها در بازار داشت.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن با تاکید براینکه چرا در روند تصمیم گیری ها نقش توزیع کننده کم رنگ است، گفت: متاسفانه برخلاف تمام سیاست گذاری ها تصمیم مناسبی برای مدیریت بازار فولاد اتخاذ نمی شود و هر روز نوسانات قیمتی در بازار روند صعودی خود را طی میکند.

رستگارپور تصریح کرد: شاید در اوایل عرضه کل تولید محصولات فولادی به بورس کالا تا حدودی قیمت ها مدیریت شود؛ اما این موضوع مقطعی است و باید برای ساماندهی اوضاع تصمیم کارشناسی اتخاذ شود.

وی با انتقاد از اینکه توزیع کننده هیچ نماینده ای در روند تصمیم گیری بازار ندارد، گفت: مگر می شود با نادیده گرفتن یک بخش تصمیم مناسبی برای یک صنعت گرفت. در حال حاضر اوضاع بازار فولاد و آهن مناسب نیست و باید مسئولان فکر اساسی برای این حوزه کنند.

کد خبر: ۴۳٬۱۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha