۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱
گمرک بیله سوار در ایام کرونا به‌صورت شبانه روزی فعال است
معاون استاندار اردبیل:

گمرک بیله سوار در ایام کرونا به‌صورت شبانه روزی فعال است

اردبیل- معاون اقتصاری استاندار اردبیل گفت: فعالیت شبانه روزی پایانه مرزی بیله سوار و عدم تعطیلی ورود و خروج تجاری در ایام کرونایی از مزیت های این نقطه مرزی است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، ارژنگ عزیزی در جلسه بررسی مسائل گمرک بیله سوار که به‌صورت ویدئو  کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: عدم اجازه خروج به کامیون های حامل بار صادراتی در گمرک کشور مقابل و ترانشیپ آن کالاها به کامیون های کشور همسایه و عودت کامیون‌های ایرانی به گمرک بیله سوار از جمله مسایلی است که باید با ورود طرفین بر طرف شود.

وی افزود: نبود آزمکایشگاه مجهز و استاندارد و عدم استقرار  ایکس ری کامیونی و نیز نامناسب بودن راه های مواصلاتی گرمی، بیله سوار و کمر بندی بیله سوار جز مواردی است که نیاز به توجه بیشتر مسوولین کشوری دارد.

معاون اقتصاری استاندار اردبیل عدم شفافیت قوانین و ضعف زیرساخت‌ها را از مشکلات گمرک مرزی بیله سوار دانست و گفت: این گمرک ظرفیت بسیار بالایی برای صادرات و واردات دارد و علیرغم وضعیت کرونایی حتی یک روز هم تعطیل نشده است.

عزیزی ضمن قدردانی از اعضای کمیته قیمت گذاری تصریح کرد: اعضای کمیته دائمی قیمت گذاری پایه کالاهای صادراتی را به واسطه موافقت با درخواست استانداری اردبیل عملی کردند.

وی ادامه داد: این کمیته در رابطه با کاهش قیمت پایه سیب زمینی از۲۰۰ دلار به ۱۰۰دلار موافقت کرده اند که امیداوریم در رابطه با تجدیدنظر در قیمت پایه صادراتی پنج قلم پیشنهادی دیگر استانداری مساعدت لازم را داشته باشند.

معاون اقتصاری استاندار اردبیل با بیان اینکه وضعیت گمرکات استان و واردات و صادرات در یک سال گذشته و همچنین پنج ماهه اول سالجاری نسبت به سایر مناطق مطلوب بوده است، افزود: علیرغم محدودیت ها و ممنونیت های کرونا و تحریم های ظالمانه علیه کشور، طبق آمار حمل و نقل پایانه های استان رتبه قابل توجهی داریم.

کد خبر: ۴۳٬۱۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha