۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴
تأمین ۹۰ درصد مواد اولیه لوازم آشپزخانه از داخل
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم آشپزخانه فلزی تهران عنوان کرد

تأمین ۹۰ درصد مواد اولیه لوازم آشپزخانه از داخل

حسنی سفید آبادی فراهانی، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم آشپزخانه فلزی با اشاره به عدم نیاز به واردات در این حوزه، گفت: یکی از مشکلات این صنف، تهیه مواد اولیه از بورس است زیرا قیمت ها هر روز تغییر کرده و نهایتا بر روی محصول نهایی اثر گذار است.

به گزارش بازار به نقل از اتاق اصناف تهران، حسن حسنی سفید آبادی فراهانی رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم آشپزخانه فلزی در خصوص وضعیت تأمین مواد اولیه این صنف اظهار داشت: با توجه به اینکه قیمت ارز در نوسان است، قیمت مواد اولیه نیز هر روز تغییر می کند. به نحوی که اگر هر ورق برنج در اسفند سال گذشته ۸۵ هزار تومان بود، در حال حاضر به ۱۷۰ هزار تومان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه این افزایش قیمت یعنی تورم صددرصدی، در خصوص کالاهای وارداتی این حوزه افزود: خداروشکر بیش از دو سال است که واردات اقلام لوازم آشپزخانه فلزی نداشته و تمام تولیداتی که در بازار موجود است، داخلی و ایرانی است.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی فلزی آشپزخانه، خاطر رد: مواد اولیه این صنف نیز ۹۰ درصد در داخل تأمین می شود ولی تنها مشکلی که در تهیه آن وجود دارد خرید از بورس کالا است و تهیه مواد اولیه از این طریق سخت است.

وی در مورد دلیل سختی خریدمواد اولیه از بورس تصریح کرد: به دلیل اینکه در بورس قیمت ها بر اساس عرضه و تقاضا بوده و ممکن است مدام تغییر و افزایش می یابد، بنابرین اگر امکان داشت از کارخانه به صورت مستقیم خرید انجام شود بهتر بود. البته فعلا مجبور به خرید از بورس هستیم ولی ما اعلام کردیم که اگر مواد اولیه از کارخانه مستقیم خریداری شود بهتر است.

به گفته حسنی، در صورت خرید از کارخانه قیمت ها بهتر بوده و در نهایت بهای تمام شده محصول نهایی نیز کمتر خواهد شد.

فراهانی در خصوص عرضه و تقاضا نیز گفت: با توجه به تورمی که وجود دارد، این موضوع بر وضعیت تقاضا نیز اثر می گذارد ولی به دلیل اینکه واردات در این حوزه نداریم، عرضه و تقاضا تقریبا متعادل بوده و کمبودی نیز وجود ندارد

کد خبر: ۴۳٬۰۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha