۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳
اکثر کالای صادراتی مازندران محصولات سبز هستند
ناظر گمرکات مازندران:

اکثر کالای صادراتی مازندران محصولات سبز هستند

نوشهر – ناظر گمرکات مازندران گفت: با توجه به حجم عظیم صادرات در مازندران بیشترین صادرات را برای صادرکننده ایجاد کردیم و بیشترین کالای صادراتی استان محصول سبز هستند.

علی یوسفی منش در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه بیشترین کالاهای صادراتی استان محصول سبز هستند عنوان کرد: این به آن معناست که از صدور گواهی تا خروج کالا، گمرک دخالتی در آن ندارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸۰ درصد صادرات استان مربوط به چهار قلم کالا از جمله لبنیات و سیمان است، اظهار داشت: این درحالی است که ۳۹ قلم کالای صادراتی داریم در حالی که ۵۲۵ هزار تن از حجم صادرات استان مربوط به سیمان است.

یوسفی منش تصریح کرد: بیشتر حجم صادرات سیمان استان به قزاقستان و بخشی به ترکمنستان صادر می شود در حالی که از نظر ارزشی فقط هفت درصد محصولات را سیمان تشکیل می دهد.

ناظر گمرکات مازندران ادامه داد: همچنین فراورده های لبنی ۱۴ درصد حجم صادرات و ۵۶ درصد ارزش صادراتی را تشکیل می دهد و در مجموع چهار قلم کالای استان ۸۰ درصد صادرات را تشکیل می دهد و محدود بودن اقلام صادراتی نگران کننده است.

یوسفی منش از مسئولان استان خواست تا دلایل ضعف صادرات محصولات کشاورزی استان را بررسی کنند و گفت: در حال حاضر بیش از ۳۳ هزار تن مرکبات از کشور صادر شد که درصد ناچیزی از آن از مازندران صادر شده است.

وی میانگین ارزش فرآورده های لبنی صادراتی در سال قبل بیش از هزار دلار بود که اکنون به حدود ۸۴۳ دلار کاهش یافته است گفت: این افت قیمت ها تاحدی در کاهش صادرات نقش داشته است.

کد خبر: ۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha