۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹
صادرات غیر نفتی در شرایط تحریمی از اهمیت بالایی برخوردار است
معاون فنی و امور گمرکی سازمان گمرک:

صادرات غیر نفتی در شرایط تحریمی از اهمیت بالایی برخوردار است

جمال ارونقی، معاون فنی و امور گمرکی سازمان گمرک اظهار داشت: ذینفعان صادراتی می‌توانند به صورت شبانه روزی کالاهای خودشان را به گمرکات سراسر کشور ارسال کنند.

به گزارش بازار، مهرداد جمال ارونقی گفت: «بسته حمایت از صادرات گمرک جمهوری ایران» دیروز – ۳۰ شهریور ۹۹ – به تمام گمرکات کشور ابلاغ شد.

وی افزود: این بسته چهارچوب کلی صادرات کشور را هدف گرفته است و تشریفات و تسهیلات مورد نظر فرآیندهای گمرکی را مورد توجه قرار داده است.

معاون فنی و امور گمرکی سازمان گمرک ادامه داد: هر یک از بندهای «بسته حمایت از صادرات گمرک جمهوری ایران» به نحوی به تشریفاتی که در رویه‌های مختلف زیرمجموعه‌ی رویه صادرات هستند اشاره می‌کند.

وی با اشاره به این که این بسته به اهمیت زمان خروج کالاهای مختلف توجه می‌کند، عنوان کرد: در حال حاضر این امکان فراهم می‌شود تا تمامی ذینفعان صادراتی بتوانند کالاهای خودشان را به طور شبانه روزی به گمرکات ارسال کنند.

جمال ارونقی با اشاره به موضوع «ورود موقت برای پردازش و استرداد ورودی»، تصریح کرد: در فرآیندهای قبلی واردکنندگان برای ورود موقت باید از دفتر صادرات گمرک ایران مجوز می‌گرفتند، اما امروزه فعالان مختلف می‌توانند برای ورود موقت و پردازش کالا به نزدیک‌ترین دفتر گمرک مراجعه کنند.

وی با اشاره به فرآیند «استرداد حقوق ورودی»، اظهار داشت: این بند کالاهای صادراتی را مورد توجه قرار می‌دهد.

معاون فنی و امور گمرکی سازمان گمرک ادامه داد: زمانی که اقلامی وارد کشور می‌شوند و در ساخت یک کالای صادراتی مورد مصرف قرار می‌گیرند و مجددا آن کالا به خارج از کشور صادر می‌شود، حقوق ورودی در نظر گرفته شده از جانب گمرک قابلیت استرداد دارد.

وی افزود: استرداد حقوق ورودی منوط به تایید گمرک و رعایت شدن بندهای مختلف آیین‌نامه است.

جمال ارونقی با اشاره به موضوع «صادرات موقت کالا» عنوان کرد: کالاهای مختلفی برای شرکت در نمایشگاه‌ها و سایر مقاصد به صورت موقت به خارج کشور ارسال می‌شوند.

وی ادامه داد: در حال حاضر فعالان مختلف برای صادرات موقت نیاز به حضور در دفتر تهران ندارند و می‌توانند با مراجعه به دفاتر استانی فرآیند صادرات موقت را تکمیل کنند.

معاون فنی و امور گمرکی سازمان گمرک با اشاره به اهمیت صادرات غیر نفتی در شرایط تحریمی، توضیح داد: کالاهایی که شامل حوزه صادرات غیر نفتی می‌شوند، می‌توانند با ویژگی‌های «صادرات شبانه روزی» و «حمل یک سره» و «ارزیابی در محل» و «پلمپ شدن کالا در محل کارخانه» فرآیند صدور را تکمیل کنند.

کد خبر: ۴۲٬۹۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha