۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
توسعه پرورش ماهی در دستور کار/ تولید خاویار گلستان به ۳۰۰ تن می‌رسد
مدیرکل شیلات گلستان خبر داد:

توسعه پرورش ماهی در دستور کار/ تولید خاویار گلستان به ۳۰۰ تن می‌رسد

گرگان- قدس علوی، مدیرکل شیلات گلستان گفت: توسعه پرورش ماهی در دستور کار قرار دارد و با تکمیل و بهره‌برداری از مجتمع‌های در حال احداث تولید گوشت ماهیان خاویاری گلستان به چهار هزار تن و خاویار به ۳۰۰ تن می‌رسد.

سیدجواد قدس علوی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: قرار است با همکاری آب منطقه‌ای، شیلات و جهاد کشاورزی گلستان، پرورش ماهی با استفاده از آب‌های کشاورزی رونق یابد.

وی با اشاره به اینکه در راستای اجرای این طرح ماه گذشته کلنگ احداث نخستین کارگاه پرورش ماهیان خاویاری در شرق استان در روستای یلچشمه به زمین زده شد، افزود: توسعه پرورش ماهی در استان در دستور کار قرار دارد و هدف از اجرای آن ایجاد اشتغال و تامین نیاز بازار  است.

مدیرکل شیلات گلستان ادامه داد: این کارگاه با اعتبار چهار میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در مدت نه سال ساخته می‌شود.

وی توضیح داد: پرورش ماهیان خاویاری در قالب مزارع منفرد و همچنین مجتمع در دست احداث پرورش ماهیان خاویاری در  شمال گمیشان جانمایی شده است.

قدس علوی با این توضیح که مجتمع گمیشان بزرگ‌ترین مجتمع پرورش ماهیان خاویاری دنیاست و در سطح ۵۰۰ هکتار اجرا می‌شود، اضافه کرد: پرورش ماه خاویاری در مزارع منفرد طی سال‌های گذشته با رشد هزار و ۲۵۰ درصدی روبرو بوده و از چهار تن در سال ۹۲ به ۵۰ تن در سال گذشته رسیده است.

وی از واگذاری مجتمع گمیشان به شرکت شهرک‌های کشاورزی خبر داد و گفت: با تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های در حال احداث تولید گوشت ماهیان خاویاری استان به چهار هزار و تولید خاویار به ۳۰۰ تن می‌رسد.

کد خبر: ۴۲٬۹۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha