۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵
صادرات ۷ میلیارد و ۹۵۶ میلیون ریال کالا از بندر امام خمینی(ره)
ناظر گمرکات خوزستان خبر داد:

صادرات ۷ میلیارد و ۹۵۶ میلیون ریال کالا از بندر امام خمینی(ره)

اهواز ـ ناظر گمرکات خوزستان گفت: بندرامام خمینی(ره) در حوزه صادرات از استان با هفت میلیارد و ۹۵۶ میلیون ریال رکوردار و همچنین شهرهای اهواز و خرمشهر در رده‌های بعدی قرار دارند.

به گزارش خبرنگار بازار، غلامرضا بلوطی میرزا صبح دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره کل گمرک خوزستان برگزار شد، با اشاره به اینکه رتبه صادرات گمرک خوزستان از لحاظ ارزشی و وزنی رتبه سوم کشور را دارد، اظهار کرد: در مجموع شاهد ۷۳۲ میلیون دلار صادرات از مبدأ سایر استان های کشور به سمت عراق بودیم که خروج آن‌ها از طریق مرزهای شلمچه و چذابه انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: درآمد گمرکات کل خوزستان در سال جاری ۲۵ هزار و ۱۷۵ میلیارد و ۳۱۸ میلیون ریال بوده که در مقایسه با سال گذشته پنج درصد افزایش یافته است و از این میان ۲۲ هزار و ۳۸۱ میلیارد ریال مربوط به بندرامام، دو هزار میلیارد ریال خرمشهر، ۶۰۸ میلیارد ریال آبادان و حدود هشت میلیارد ریال آن مربوط به اهواز بود.

ناظر گمرکات خوزستان افزود: بندرامام خمینی (ره) در حوزه صادرات از استان با هفت میلیارد و ۹۵۶ میلیون ریال رکوردار و همچنین شهرهای اهواز و خرمشهر در رده های بعدی قرار دارند.

وی عنوان کرد: اقلام وارداتی عمدتا کالاهای اساسی بوده که رویکرد مثبت دولت و نظام به تأمین نیازهای مردم و همچنین به اهتمام آنها در خصوص معیشت مردم را نشان می دهد.

بلوطی میرزا ادامه داد: میزان واردات استان خوزستان نسبت به سال گذشته از لحاظ ارزشی یک درصد کاهش و از نظر وزنی ۹ درصد افزایش داشته  است.

کد خبر: ۴٬۲۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha