۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲
وجود ۵۰ شرکت فعال تولیدکننده لامپ در ایران
رئیس انجمن تولیدکنندگان لامپ ایران اعلام کرد

وجود ۵۰ شرکت فعال تولیدکننده لامپ در ایران

میوه چی، رئیس انجمن تولیدکنندگان لامپ ایران از وجود ۴۰ تا ۵۰ شرکت فعال تولید کننده لامپ در کشور خبر داد.

به گزارش بازار، «احسان میوه چی» افزود: در حال حاضر بیش از نصف نیاز بازار کشور به لامپ توسط تولیدکنندگان داخلی تامین می شود.

وی اظهارداشت: سال گذشته تولید کنندگان ضمن سرمایه گذاری قابل توجه موفق شدند مواد اولیه زیادی تهیه کنند تا بتوانند همه نیاز بازار را پوشش دهند.

رئیس انجمن تولیدکنندگان لامپ ایران گفت: تاکنون بیش از ۳۰۰ شرکت برای تولید لامپ در کشور پروانه بهره برداری دریافت نموده اند.

وی ضمن اشاره به وجود ۴۰ تا ۵۰ شرکت فعال تولید کننده در صنعت لامپ کشور افزود: این واحدها می توانند تمام نیاز بازار را برآورده کنند.

میوه چی اظهارداشت: لامپ در داخل مبتنی بر استاندارد ملی تولید و به بازار مصرف عرضه می شود.

وی ادامه داد: این استاندارد پارامترهای مختلفی همچون کیفیت نور، ایمنی، میزان نوردهی، برچسب انرژی، عمر بالا و غیره را شامل می شود.

رئیس انجمن تولیدکنندگان لامپ کشور گفت: خیلی از مردم به اشتباه وات را ملاک خرید لامپ قرار می دهند در حالی که باید میزان نوردهی را در زمانی که لامپ کار می کند مورد ملاک قرار دهند.

وی افزود: میزان نوردهی با واحد لومن در جعبه های بسته بندی لامپ نشان داده می شود.

میوه چی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چرا تولیدکنندگان داخلی لامپ های وارداتی ارزان چینی را عاملی برای تهدید صنعت لامپ در کشور می دانند، اظهارداشت: متاسفانه لامپ هایی که وارد کشور می شوند ضمن غیر استاندارد بودن از نور کمتر و همینطور عمر کوتاهی برخوردارند.

وی ادامه داد: این لامپ ها بخشی از گمرکات، تعدادی از بازارچه های مرزی و بخشی هم بصورت قاچاق به بازارهای داخلی راه پیدا می کنند.

رئیس انجمن تولیدکنندگان لامپ کشور گفت: طبق آزمایشات و بررسی های صورت گرفته اکثر لامپ های وارداتی به خصوص لامپ های که طی ۷ تا ۸ ماه گذشته وارد کشور شده اند فاقد استاندارد لازم بوده و از مشکلات زیادی رنج می برند.

وی افزود: بارها در خصوص لامپ های وارداتی بی کیفیت و فاقد استاندارد به اداره استاندارد گزارش شده اما متاسفانه اداره استاندارد خود را موظف نمی داند کالاهای وارداتی را بررسی کندفقط به تولیدات داخل نظارت بیشتری دارد.

کد خبر: ۴۲٬۸۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha