۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۳
بسته بندی کالاهای اساسی بر مبنای کیلوگرم
دبیر ستاد تنظیم بازار کشور اعلام کرد

بسته بندی کالاهای اساسی بر مبنای کیلوگرم

کلامی، دبیر ستاد تنظیم بازار گفت: این ستاد مصوب کرد بسته بندی کالاهای اساسی و ضروری در بسته‌های یک کیلوگرمی یا مشابه انجام تا از اجحاف در حق مصرف کننده جلوگیری شود.

به گزارش بازار، محمدرضا کلامی یکی از راه‌های اجحاف به حقوق مصرف کننده را بر اساس گزارش سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان، عرضه کالاهایی نظیر حبوبات در اوزان غیر استاندارد ۹۰۰ گرمی یا مشابه آن دانست و افزود: ستاد تنظیم بازار در جلسه امروز خود مصوب کرد که به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها ابلاغ شود که واحدهای بسته بندی مکلف شوند در یک بازه زمانی مشخص، کالاها را در بسته‌های یک کیلوگرمی یا مشابه آن عرضه کنند تا با کاهش وزن، در حق مصرف کننده اجحاف نشود.

وی افزود: بر این اساس، به واحدهای بسته بندی مستقر در استان‌ها ابلاغ خواهد شد که بسته بندی‌ها باید بر اساس کیلوگرم باشد و نمی‌توانند کالاها را در وزن کمتر و غیر استاندارد عرضه کنند چراکه عرضه ۹۰۰ گرمی این شائبه را ایجاد می‌کند که قیمت یک کیلوگرم کالا، این مبلغ است درحالیکه این امر اشکالی اساسی دارد و البته این ابلاغیه به این معنا نیست که عرضه نیم کیلوگرمی محصولات اشکال دارد.

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: به درخواست سازمان حمایت، سازمان‌های استانی برای واحدهای بسته بندی، مهلتی مقرر خواهند کرد و پس از آن با متخلفان برخورد جدی خواهد شد.

دبیر ستاد تنظیم بازار درباره واردات جو نیز گفت: با توجه به پایان فصل برداشت جو، ستاد تصویب کرد که تامین کنندگان بتوانند با مراجعه به سامانه جامع تجارت نسبت به ثبت سفارش، دریافت معرفی نامه ارزی و تامین کالا از خارج اقدام کنند.

وی درباره تعیین قیمت جوجه یک روزه هم گفت: قیمت جوجه یک روزه که به ۷۰۰ تومان رسیده بود خوشبختانه به ۳ هزار تومان که قیمت مصوب ستاد برای جوجه یک روزه است رسیده و روند تولید جوجه یک روزه افزایش مناسبی یافته است که نوید بخش خارج شدن بازار از حاشیه است، اما ستاد مصوب کرد برای اینکه این افزایش تقاضا منجر به افزایش قیمت جوجه نشود، وزارت جهاد کشاورزی اجازه جوجه ریزی در مقادیر زیر ۱۱۰ میلیون قطعه را صادر نکند تا تولید و تقاضا هماهنگ باشند. کلامی درباره رسوب برنج خارجی در بنادر هم گفت: ستاد تنظیم بازار مصوب کرد برنج‌هایی که قبل از اول شهریور ۹۹ به بنادر رسیده باشند با اولویت، تامین ارز شوند.

کد خبر: ۴۲٬۸۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha