۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۹
تهیه طرح‌های مدیریت جامع خاک دیمزارها
معاون وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد

تهیه طرح‌های مدیریت جامع خاک دیمزارها

اکبری، معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: تهیه طرح مدیریت جامع خاک دیمزارها و طرح شناسایی و ارتقاء ماده آلی و حاصلخیزی خاک کشاورزی در حال اجرا است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، علیمراد اکبری در پنجمین جلسه شورای راهبردی خاک که در محل موسسه آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد، افزود: با توجه به مصوبات جلسه قبل، طرح مدیریت جامع خاک دیمزارها و طرح شناسایی و ارتقاء ماده آلی و حاصلخیزی خاک کشاورزی توسط موسسه تحقیقات خاک و آب و پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری در دست تهیه و تدوین است.

وی گفت: درباره ایجاد ردیف بودجه در زمینه خاک، کار کارشناسی و مستندات پشتیبان تهیه و در سطح کارشناسی در سازمان برنامه و بودجه پذیرفته شده است.

اکبری ادامه داد: کاربرگ‌های ردیف بودجه مورد نظر با امضای وزیر جهاد کشاورزی برای معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه ارسال شده است.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی افزود: در طرح‌های اجرایی آب و خاک مانند طرح‌های آبیاری تحت فشار، تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی، بازسازی و نوسازی قنوات و زهکشی اراضی و تهیه شناسنامه خاک در مقیاس اجرایی آن طرح‌ها از برنامه‌های معاونت آب و خاک است و دستورالعمل‌های لازم در این باره با امضای وزیر جهاد کشاورزی برای عملیاتی شدن در سراسر کشور بزودی ابلاغ می‌شود.

کامبیز بازرگان معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی نیز در این نشست، گفت: با توجه به شرایط فعلی، تهیه شناسنامه حاصلخیزی خاک و انجام آزمایش خاک برای تعیین نیازهای واقعی کودی با وجود سامانه آزمایشگاه‌های خاک و افزایش قیمت کود شیمیایی مورد نیاز و تاکید است.

بازرگان تاکید کرد: تشکیل کمیته فنی ذیل شورای راهبردی خاک و تهیه و تولید محتوی فنی توسط آن برای این شورا ضرورت دارد.

کد خبر: ۴۲٬۸۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha