۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱
افزایش قیمت گازوئیل را برای صدمین‌ بار تکذیب می‌کنم
وزیر نفت:

افزایش قیمت گازوئیل را برای صدمین‌ بار تکذیب می‌کنم

زنگنه، وزیر نفت در پاسخ به شایعاتی مبنی بر بررسی افزایش قیمت گازوییل در دولت گفت: برای صدمین بار افزایش قیمت گازوییل را تکذیب می‌کنم.

به گزارش بازار، بیژن زنگنه در حاشیه مراسم امضای ۱۳ قرارداد پژوهشی با دانشگاه‌های کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به کمبود گاز مایع در استان سیستان وبلوچستان افزود: ما گاز مایع را به سیستان و بلوچستان ارسال می‌کنیم، ولی متاسفانه به دلایلی به دست مردم نمی‌رسد که دستور پیگیری داده ایم.

وی در پاسخ به شایعاتی مبنی بر بررسی افزایش قیمت گازوییل در دولت گفت: برای صدمین بار افزایش قیمت گازوییل را تکذیب می‌کنم.

زنگنه درباره امضاء قرارداد با دانشگاه‌های کشور گفت: امروز این افتخار را داشتیم که ۱۳ قرارداد با مرکز پژوهشی و دانشگاه امضا کردیم که موضوع آن افزایش بازیافت از میادین نفت و گاز بود.

وی ارزش این قراردادها را هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: پیش از این نیز ۹ قرارداد امضا کردیم. ۵۰ درصد از نفت کشور تحت پوشش این پژوهش‌ها قراردارد و صدها دانشجو و استاد کار می‌کنند و صدها مقاله استخراج می‌شود.

زنگنه ادامه داد، با اینکار مسئولیت افزایش بازیافت میدان‌ها را به دانشگاه‌ها واگذار کردیم و پیوند ناگسستنی بین دانشگاه و صنعت شکل گرفت.

وزیر نفت تاکید کرد: افزایش ظرفیت دانشگاه‌ها کمتر از نفت تولیدی در این میادین نیست و اگر یک درصد به ظرفیت افزایش برداشت اضافه شود حدود ۷ و نیم میلیارد بشکه نفت به تولید نفت کشور اضافه می‌شود که با قیمت هر بشکه ۴۰ دلار رقمی حدود ۳۰۰ میلیارد دلار به درآمد کشور اضافه خواهد کرد.

کد خبر: ۴۲٬۸۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha