۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
افزایش تولید گیاهان دارویی، یکی از اولویت‌های اقتصاد مقاومتی
معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد

افزایش تولید گیاهان دارویی، یکی از اولویت‌های اقتصاد مقاومتی

جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور بر سرمایه گذاری برای افزایش تولید گیاهان دارویی به عنوان یکی از طرح‌های اولویت دار اقتصاد مقاومتی تاکید کرد.

به گزارش بازار، اسحاق جهانگیری در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، گفت: یکی از اولویت‌های اقتصاد مقاومتی درون زایی است که طرح تولید گیاهان دارویی به ظرفیت‌های داخلی اتکاء دارد و مشمول رویکرد درون زایی اقتصاد مقاومتی است.

وی عدالت محوری را از دیگر رویکردهای اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: طرح تولید گیاهان دارویی به معنای واقعی، عدالت بنیان است و اگر به اشتغال زایی و درآمد زایی برای مناطق محروم کمک کند به توسعه عدالت منجر می‌شود.

جهانگیری، دانش بنیان بودن را رویکرد سوم اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت: خیلی‌ها فکر می‌کردند گیاهان دارویی ارتباطی به دانش بنیانی ندارد در حالی که یکی از پایه‌های مهم اقدامات شرکت‌های دانش بنیان فعالیت در عرصه تولید گیاهان دارویی است.

وی مردمی بودن و برون گرایی را از دیگر رویکردهای اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: اگر تولید گیاهان دارویی مردمی شود و بتوانیم محصولات خوبی تولید کنیم، می‌توانیم آن را بیش از پیش به کشورهای دیگر صادر کرد.

جهانگیری در ادامه طرح افزایش تولید گیاهان دارویی را دارای رویکردهای پنج گانه اقتصاد مقاومتی دانست و از مسئولان حاضر در این نشست خواست این وظیفه مهم ملی را در نظر بگیرند و به تکمیلی زنجیره آن کمک کنند.

رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی افزود: بسیاری از گیاهان دارویی به طور خام صادر می‌شود و درآمد ما از محل صدور این گیاهان ۹۵۰ میلیون دلار است، در حالی که با سرمایه گذاری و تکمیل زنجیره تولید و صادرات این محصولات می‌شود ارزش درآمدهای ناشی از آن را به ۱۶ میلیارد دلار افزایش داد.

وی از دبیرخانه ستاد فرمانده اقتصاد مقاومتی خواست برای توجه به سرمایه گذاری به منظور افزایش تولید محصولات گیاهی وقت بگذارد و اعتبار هزار میلیارد تومانی برای این بخش اختصاص یابد.

جهانگیری تاکید کرد: تولید گیاهان دارویی یکی از مهمترین طرح‌های اولویت دار اقتصاد مقاومتی است، که مطمئنم اگر منابعش تامین شود اشتغال و درآمدزایی خوبی را ایجاد می‌کند.

کد خبر: ۴۲٬۷۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha