۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
تولید گندم در دیم‌زارهای قزوین افزایش می‌یابد
معاون جهاد کشاورزی قزوین:

تولید گندم در دیم‌زارهای قزوین افزایش می‌یابد

قزوین- معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی قزوین گفت: تولید گندم در دیم زارهای قزوین با اجرای طرح افزایش عملکرد گندم و بهره‌وری نظام‌های زراعی گندم بنیان به میزان ۲۵ درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان قزوین، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین اظهار داشت: طرح افزایش عملکرد گندم و بهره وری نظام‌های زراعی گندم بنیان امسال برای سومین سال به شکل پایلوت در استان قزوین اجرا می شود.

مجید اسماعیلی افزود: این طرح که پیشتر در قالب طرح ایران سیمیک اجرا می شود می کوشد تا با اقدامات اصلاحی در روش های کشت دیم به عملکرد و تولید بیشتر دست یابد.

وی گفت: مقابله مناسب با علف های هرز، استفاده از بذور اصلاحی جدید گواهی شده و استاندارد از جمله اقدامات کارشناسان کشاورزی در اجرا و پیشبرد این طرح است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین اظهار داشت: با اجرای این طرح بذور جدید که تولید و عملکرد بهتری هم از حیث کمی و نیز کیفی دارند به جای ارقام قدیمی به کشاورزان معرفی شده و کشت می شوند.

اسماعیلی با بیان اینکه امسال ۳۳۵ هزار تن گندم در مزارع استان قزوین تولید و برداشت شد که از این میزان ۱۱۲ هزار تن گندم مربوط به دیم زارها بود، افزود: با اجرای طرح بهره وری نظام های گندم بنیان در سال پنجم ( دو سال آینده) پیش بینی می شود ۲۵ درصد به این میزان افزوده شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین اظهار داشت: گندم مهم ترین محصول کشاورزی و در ردیف محصولات استراتژیک است و توسعه کشت آن در قالب دیم می تواند ضمن کمک به حفظ خودکفایی این محصول، در کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی نیز نقش مهمی ایفا کند.

کد خبر: ۴۲٬۷۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha