۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱
تعیین نرخ خرید تضمینی باید متناسب با هزینه های واقعی تولید باشد
مشاور سازمان نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی کشور:

تعیین نرخ خرید تضمینی باید متناسب با هزینه های واقعی تولید باشد

حسینی، مشاور سازمان نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی کشور گفت: قیمت خرید تضمینی محصولات اساسی از جمله گندم باید متناسب با هزینه های واقعی تولید در یک واحد بهره برداری متعارف باشد.

به گزارش بازار، سید جعفر حسینی افزود: اگر نرخ خرید تضمینی گندم متناسب با هزینه های واقعی در ابتدای فصل پائیز تعیین و اعلام شود هیچ گونه نگرانی در خصوص تولید این محصول استراتژیک در کشور نخواهیم داشت چون همه شرایط برای تولید اعم از کشاورزان توانمند، خاک حاصلخیز، اقلیم مناسب و غیره در مملکت فراهم است.

وی اظهارداشت: ابزارو امکانات لازم برای تولید انواع محصولات اساسی کشاورزی مثل گندم، جو، کلزا، چغندر قند و غیره در کشور وجود دارد اگر قیمت خرید تضمینی متناسب با هزینه های واقعی تولید تعیین و اعلام شود هیچ مشکلی در بحث تولید این اقلام نخواهیم داشت.

مشاور سازمان نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی کشور ضمن اشاره به تصویب طرح دو فوریتی اصلاح قانون خرید تضمینی محصولات اساسی کشاورزی در مجلس گفت: این طرح باعث پایداری تولید در کشور می شود.

وی افزود: تولید کنندگان محصولات کشاورزی تا به امروز هیچ گونه دخل و تصرفی در تعیین قیمت محصول خود نداشتند یعنی برای محصولات تولیدی کشاورزان افراد دیگری تصمیم می گرفتند و تولید کنندگان طبق آن تصمیم می بایست عمل می کردند.

حسینی بیان داشت: بر اساس این طرح شورای قیمت گذاری با ترکیب جدید برای محصولات کشاورزی در کشور تشکیل می شود.

وی ادامه داد: با ایجاد این شورا انحصار قیمت گذاری محصولات کشاورزی از دست دولت و شورای اقتصاد خارج خواهد شد.

مشاور سازمان نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی کشور گفت: با این وجود دیگر می توان اطمینان داشت نگاه بودجه ای به تعیین نرخ محصولات کشاورزی در این شورا نمی شود بلکه نگاه بیشتر تولید محور خواهد بود.

وی افزود: هرچند در این شورا ترکیبی که دیده می شود حتما نگاهش به مصرف کننده هم هست پس این طرح در درازمدت قطعا به نفع کشاورزی و پایداری تولید است.

حسینی یادآورشد: گندم تولید داخل از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است بنابراین به هیچ عنوان نباید نگران کیفیت این محصول در کشور بود.

کد خبر: ۴۲٬۶۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha