۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱
بانک‌ها به تولیدکنندگان بی توجهی می‌کنند
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران:

بانک‌ها به تولیدکنندگان بی توجهی می‌کنند

سهل آبادی، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: واحدهای کوچک که تنها به چند میلیارد تومان برای سرمایه در گردش و یا راه اندازی نیاز دارند به سختی به تسهیلات می‌رسند، ولی واحدهای سفارشی هزاران میلیارد تومان تسهیلات دریافت می‌کنند.

به گزارش بازار، عبدالوهاب سهل آبادی رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: در این مدت از طریق بانک‌ها فشارهای زیادی به سنگر سازان بی سنگر وارد شده است و بانک‌ها حتی یک نسخه از قرارداد در اختیار تولیدکنندگان قرار نمی‌دهند و نگرفتن وثیقه که محل طرح باشد یکی دیگر از مشکلات تولید کنندگان است که ناچار به راه‌های دیگر برای تامین وثیقه هدایت می‌شوند.

وی افزود: بانک‌ها به تولیدکنندگان بی توجهی می‌کنند و زمانی که تولیدکننده دچار مشکل شد هر ساعت بهره بانکی آن افزایش پیدا می‌کند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران ادامه داد: بانک مربوطه از تولیدکننده درخواست سپرده ۲۰ تا ۳۰ درصدی از سرمایه خود را دارد و حتی اجازه حساب جاری در این حساب را نمی‌دهد.

سهل آبادی گفت: واحدهای کوچک که تنها به چند میلیارد تومان برای سرمایه در گردش و یا راه اندازی نیاز دارند به سختی به این تسهیلات می‌رسند، ولی واحدهای سفارشی هزاران میلیارد تومان تسهیلات دریافت می‌کنند.

کد خبر: ۴۲٬۶۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha