۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۶
افزایش فرسودگی شغلی با کووید ۱۹ /  ۵۹ درصد کارمندان ساعت بیشتری را کار می کنند
یک نظرسنجی نشان داد

افزایش فرسودگی شغلی با کووید ۱۹ /  ۵۹ درصد کارمندان ساعت بیشتری را کار می کنند

اگرچه شیوع بیماری کووید ۱۹  برخی کارمندان سازمانها را  دورکار کرده است، اما با این وجود آنها ساعات بیشتری را کار می کنند. به طوری که با استرس و فرسودگی شغلی دست به گریبان هستند.

بازار؛ گروه فناوری اطلاعات: سایت «استادی فایندز» نوشت: یک نظر سنجی اخیرتوسط OnePoll (OnePoll یک شرکت تحقیقاتی بازاریابی است و متخصص در نظرسنجی آنلاین و تلفن همراه است و دفاتر آن در لندن و بریستول قرار دارد) از ۲۰۰۰ کارمند بزرگسال نشان داده است که متوسط  کارمندان فرسودگی شغلی را  تنها تا سن ۳۲ سالگی می توانند تحمل کنند.

در مجموع، یک سوم پاسخ دهندگان اعتراف می کنند که احساس می کنند به دلیل استرس ناشی از خستگی در دوره ای از کار نمی توانند  به ادامه آن فکر کنند. درعین حال سوالی که مطرح است چرا کارمندان د در عصر مدرن   احساس افسردگی کرده و از خستگی ناشی از کار گله دارند  ؟ بسیاری (۵۲ درصد) اظهار داشتند که  کار زیادی  باید  انجام می دهند، در حالی که برخی  (۵۸ درصد) معتقدند که ساعات کار معمول آنها بسیار طولانی است.

سایر پاسخها افراد  به سوال  مذکور شامل این موارد بودد:  عدم تعطیلات کافی روزانه  (۳۹ درصد) و احساس اینکه همیشه هنگام کار باید «آنلاین» باشید (۴۷ درصد). همچنین تقریباً از هر پنج کارمند دو نفر (۳۷ درصد) معتقد بودند  فشار برای انجام مداوم کار اضافی وجود دارد.

از طرفی کمتر از نیمی از پاسخ دهندگان گفتند  که به دلیل  فرسودگی شغلی،  شغل خود  را ترک کرده اند. در حالی که ۲۹ درصد  دیگر هم معتقدند با احساس استرس  مجبورند  مرخصی بدون حقوق بگیرند.

کووید ۱۹ فرسودگی شغلی را بدتر کرده است
این تحقیق که به سفارش گروه آفیس Office Group (بیش از ۵۰ فضای کار با طراحی انعطاف پذیر را در انگلستان و آلمان فراهم می کند که اکثر آنها در لندن گسترش یافته است)  انجام شده است، همچنین خاطر نشان می کند که بسیاری از افراد از زمانی که دورکار شده اند  ، حتی بیشتر کار می کنند. از زمان شروع محدودیت های  ویروس کرونا، ۵۹ درصد  پاسخ دهندگان می گویند ساعات بیشتری کار کرده اند. تحقیقات نشان می دهد که یک کارمند  دورکار  به طور متوسط ‌۵۹ ساعت کار اضافی انجام داده است. به طوریکه  این میزان برابر با حدود هفت روز کار اضافی در طول پنج ماه گذشته است.

دکتر سارا ووهرا، روانپزشک مشاور، اظهار داشت: تقریباً یک سوم افراد گفتند با بروز کرونا ویروس بیشتر  به فرسودگی شغلی نزدیک شده اند. شکی نیست که بیماری همه گیر بر سلامت روان جمعی تأثیر زیادی گذاشته است.  از این رو شرکت ها باید در این زمینه اقداماتی را  به کار گیرند و از عناصر استرس زا  دوری  و باید تغییرات اساسی ایجاد کنند تا از کارمندان خود به ویژه در شرایط امروز محافظت کنند.

همچنین از هر سه پاسخ دهنده یک نفر شیوع بیماری  اخیر کووید ۱۹ را دلیل احساس فرسودگی شغلی فعلی خود می داند. هنگامی که از آنها خواسته شد تا به طور دقیق توضیح دهند که چرا این دوره بسیار ناخوشایند بوده است، ۳۱ درصد  اظهار داشتند که احساس وظیفه می کنند که بیشتر کار کنند زیرا دفتر آنها اکنون خانه آنها است. همچنین، ۲۷ درصد  ارتباطات اجتماعی دفاتر سنتی را از دست داده اند.

درحالی که  کارمندان جوان این روزها وضعیت بهتری دارند. با این وجود نزدیک به ۶۰ درصد  از کارمندان جوان مورد  بررسی قرار گرفته  اعلام کردند  به دلیل آنلاین بودن شان فرسوده شده اند. تا آنجا که به عنوان راه های مبارزه با فرسودگی شغلی، ۲۰ درصد  از پاسخ دهندگان اکنون  زمانیکه کاری ندارند مدیتیشن و یا یوگا می کنند.  از طرفی هم  ۲۲ درصد  از کارفرمایان در صدد هستند تا کلاس های آگاهی و سلامتی برگزار کنند.

کد خبر: ۴۲٬۶۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha