۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۸
مشوق‌های خوبی به مرغداران استفاده کننده از نژاد آرین داده می‌شود
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

مشوق‌های خوبی به مرغداران استفاده کننده از نژاد آرین داده می‌شود

ساداتی نژاد، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، گفت: کمیسیون کشاورزی تاکید دارد تحقیق و توسعه مرغ لاین آرین با بصورت جدی پیش برود تا به آرین پلاس دست پیدا کنیم.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدجواد ساداتی‌نژاد رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در تشریح نشست امروز(یکشنبه ۳۰ شهریورماه) کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، گفت: نشست امروز در خصوص پیگیری و رصد طرح ملی احیا مرغ لاین آرین بود تا اقدامات وزارت جهاد کشاورزی و دستگاه‌های ذی‌ربط بررسی شود.

نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه توسط مجری طرح مرغ لاین آرین در نشست کمیسیون گزارشی ارائه شد که خوشبختانه روند خوبی تاکنون طی شده است، ادامه داد: افراد مختلف بخش خصوصی و دانشگاهی در نشست امروز مباحثی را مطرح کردند، به نظر می‌رسد سازمان برنامه و بودجه با جدیت در زمینه تامین مالی طرح عمل نمی‌کند.

وی با تاکید بر اینکه سازمان برنامه و بودجه باید سایت بابل‌کنار را حمایت و بروزرسانی کند، عنوان کرد: سازمان برنامه و بودجه باید مابه‌التفاوت تسهیلات بانک کشاورزی که در اختیار مرغداران استفاده کننده از مرغ لاین آرین قرار داده را پرداخت کند، اعتبار این موضوعات باید در لایحه بودجه سال آینده نیز دیده شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سازمان برنامه و بودجه صد درصد اعتباری که در جلسه گذشته در مورد آن بحث شده بود را اختصاص داده که جای تشکر دارد، ادامه داد: در نشست امروز مصوب شد که کمیسیون تمام قد از احیا مرغ لاین آرین حمایت می‌کند زیرا امنیت غذایی کشور مطرح است.

ساداتی‌نژاد با اشاره به اینکه باید از وزارت جهاد کشاورزی، دستگاه‌های مختلف و بخش خصوصی فعال در زمینه احیا نژاد مرغ لاین آرین تشکر کرد، ادامه داد: درحال حاضر ۴۷ درصد جوجه ریزی اجداد و ۷ درصد مرغ مادر با استفاده از مرغ آرین انجام شده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مشوق‌های خوبی در اختیار مرغدارانی که از نژاد آرین استفاده می‌کنند قرار می‌گیرد، عنوان کرد: کمیسیون کشاورزی تاکید دارد تحقیق و توسعه مرغ لاین آرین با جدیت پیش برود تا به آرین پلاس دست پیدا کنیم، برای دست یابی به این هدف از ظرفیت علمی مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی کشور استفاده شود.

وی با بیان اینکه عقب افتادگی مرغ لاین آرین در زمینه ژنتیکی باید جبران شود، گفت: فرهنگ استفاده از مرغ سایز پیوست طرح احیا مرغ لاین آرین بوده که باید با جدیت پیگیری شود، متاسفانه صدا و سیما در زمینه فرهنگ‌سازی و تبلیغ اقدامی نداشته است.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مصوبه دیگر امروز کمیسیون در زمینه بررسی و پیگیری مدیرانی است که باعث شده‌اند مرغ لاین آرین نتواند احیا شود، ادامه داد: پدافند غیر عامل سایت بابلکنار باید با جدیت پیگیری شود.

ساداتی‌نژاد، در پایان خاطرنشان کرد: برای اینکه طرح احیا مرغ لاین آرین دچار مشکلات گذشته نشود باید به بخش خصوصی مورد اعتماد واگذار شود، همچنین مصوب شد کمیته دامپروری کمیسیون کشاورزی به صورت هفتگی پیشرفت احیا مرغ لاین آرین را با حضور مجری طرح رصد نماید تا به صورت دقیق مسئله را پیگیری کنیم.

کد خبر: ۴۲٬۶۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha