۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۶
تامین ارز مورد نیاز واردکنندگان مواد اولیه تولید دارو در مهر ماه
عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خبر داد

تامین ارز مورد نیاز واردکنندگان مواد اولیه تولید دارو در مهر ماه

فتحی، عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان‌ اینکه تلاش‌های کمیته داروی این کمیسیون در جهت پیگیری وضعیت حوزه دارو به نتیجه رسیده است از تامین ارز مورد نیاز واردکنندگان مواد اولیه تولید دارو توسط بانک مرکزی در مهرماه خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محسن فتحی، در مورد گلایه نایب رییس هیات مدیره سندیکای صاحبان داروهای انسانی ایران پیرامون عدم حمایت مسئولان از صنعت داروسازی و تاکید وی بر اینکه در این شرایط آنها باید تولید دارو را از اولویت‌های ذهنی خود خارج کنند، گفت: این عدم حمایت که بدان اشاره شده است به وضعیت تخصیص ارز به حوزه واردات مواد اولیه برای تولید دارو برمی‌گردد، ضمن اینکه ما در کمیسیون بهداشت و درمان و کمیته دارو پیگیر رفع این مشکل از طریق بانک مرکزی هستیم.

هنوز ۳۰ درصد از میزان ارز مورد نیاز یکسال داروسازان هم محقق نشده است
نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه بانک مرکزی ارز مورد نیاز برای واردات مواد اولیه تولید دارو را به میزان کافی تامین نمی‌کند، ادامه داد: هنوز حتی ۳۰ درصد از میزان ارزی که به واردات مواد اولیه برای تولید دارو در طول یکسال تعیین شده بود، محقق نشده است. بنابراین این گلایه داروسازان آن هم در شرایطی که ۶ ماه از سال گذشته، به‌حق است.

وی تصریح کرد: البته بانک مرکزی قول داده است تا در مهرماه بخش اعظمی از ارز مورد نیاز واردات مواد اولیه برای تولید دارو را پرداخت کند که امیدواریم محقق شود و به دنبال آن مشکل فعالان صنعت داروسازی کشور نیز رفع شود.

بررسی هفتگی مشکلات حوزه دارو در کمیته داروی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس
این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: رفع مشکلات حوزه دارو از جمله موضوعاتی است که هر یکشنبه در نشست کمیته داروی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با حضور مسئولان مربوطه از سازمان برنامه و بودجه، وزارت صنعت، معدن و تجارت، بانک مرکزی و سازمان غذا و دارو مورد بررسی قرار می‌دهیم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: پیگیری‌هایی که این کمیته تاکنون انجام داده به نتیجه رسیده است و قرار شد در مهرماه ارز مورد نیاز واردکنندگان مواد اولیه برای تولید دارو تامین شود.

کد خبر: ۴۲٬۵۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha