۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۹
انگلستان از شر اتحادیه اروپای ضعیف خلاص شد
نویسنده ایتالیایی:

انگلستان از شر اتحادیه اروپای ضعیف خلاص شد

یک نویسنده ایتالیایی در تحلیل خروج انگلستان از اتحادیه اروپا نوشت: لندن از اروپایی خارج نمی شود که اهمیت دارد بلکه از اتحادیۀ اروپایی جدا می شود که بیش از پیش ضعیف تر و بی ثبات تر شده است.

به گزارش بازار به نقل از ایل جورناله، در تحلیل لورنترو ویتا آمده است: انگلیس رسماً از اتحادیۀ اروپا خارج شد و وارد عصری جدید می شود و از گذشتۀ خود آغاز می کند. به خود  به عنوان قدرتی می نگرد که قادر است راهبرد خود را بدون اینکه بخشی از یک نظام قاره ای باشد، به پیش ببرد.

وی می افزاید:  شهروندان انگلیسی و به ویژه استراتژیست های خیابان داونینگ هرگز احساس اروپایی به خود نداشتند و برگزیت فقط آگاهی از نقشی است که انگلیس هرگز نخواسته با قدرت های اروپایی شریک شود.

لورنتزو ویتا تصریح می کند:  راهبرد این کشور همواره این بوده: بخشی از اروپا نبودن اما در عین حال جلوگیری از اینکه کشوری بخواهد بر این قارۀ کهن برتری جوید. مدت ۴۷ سال توانسته در داخل اتحادیۀ اروپا این کار را انجام دهد. آنچه انگلیس انجام داده در واقع بخشی از یک تحول بزرگتر است که تمامی نقاط جهان از جمله خود اروپا را در بر می گیرد.   لندن از اروپایی خارج نمی شود که اهمیت دارد بلکه از اتحادیۀ اروپایی جدا می شود که بیش از پیش ضعیف تر و بی ثبات تر شده است.

وی خاطرنشان می کند که جانسون نیز فوری ترامپ را مخاطب ممتاز خود دید. در هر صورت رابطۀ ویژۀ آتلانتیک تقویت خواهد شد. پمپئو نیز چند دقیقه پس از اعلام برگزیت به ذکر این موضوع پرداخت.

کد خبر: ۴٬۲۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha