۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱
باور کنیم صادرکنندگان می‌خواهند ارز را به کشور برگردانند
معاون وزیر امور خارجه:

باور کنیم صادرکنندگان می‌خواهند ارز را به کشور برگردانند

انصاری، معاون وزیر امور خارجه گفت: اینکه صادرکنندگان می‌خواهند ارزشان را به کشور برگردانند و راه‌های دیگری هم به راحتی برای خارج کردن ارز از کشور وجود دارد، باید تبدیل به یک باور شود.

به گزارش بازار، غلامرضا انصاری، در حاشیه دوازدهمین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در سال ۹۹ با اشاره به اینکه محور اصلی جلسه تجارت خارجی در حوزه صادرات و واردات بود، افزود: به ویژه راهکارهای صادراتی و مشکلاتی که صادرکنندگان با آن روبرو هستند مورد بحث و بررسی قرار گرفت، همچنین درباره بازگشت ارز صادراتی، مسائل بررسی شد.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه بازار رجوع برای صادرات گرم شده است، گفت: تعداد زیادی از مردم به ویژه تولید کنندگان که جهت گیری صادراتی دارند، برای صادرات آماده هستند.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه همه سازمان‌های دولتی باید بسیج شوند تا شرایط خوبی برای صادرات فراهم شود، اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که در صادرات کشور محل نگرانی است و امروز مورد بحث قرار گرفت، بازگشت ارز صادراتی است؛ همه جای دنیا نسبت به موضوع ارز کشورشان حساس هستند و برای همه سرنوشت ارز در کشورشان یک موضوع استراتژیک است.

انصاری ادامه داد: همه نهادهایی که در این جلسه حضور داشتند و حتی بخش خصوصی تاکید داشتند که ارز حاصل از صادرات باید به کشور برگردد؛ اما الان مسئله، شیوه بازگشت ارز است، چرا که موضوع نقل و انتقالات مالی با خارج از ایران با مشکلاتی روبرو است.

وی همچنین اظهار داشت: درباره یک مسئله مهم امروز اتفاق نظر وجود داشت، آن هم این است که اگر کسی بخواهد ارز از کشور خارج کند، راه‌های بسیار سهل تری در مقایسه با صادرات وجود دارد؛ با توجه به صرافی‌های قانونی، رسمی و حتی غیر رسمی می‌شود ارز را از کشور خارج کرد و نیازی نیست که فقط از طریق صادرات ارز بازنگردد.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه این موضوع باید تبدیل به یک باور شود، گفت: بنابراین باور اینکه صادرکننده می‌خواهد ارز خود را برگرداند، واقعیت است، اما اینکه چطور ارز برگردد که به چرخه توانمندی‌های کشور قرار گیرد امروز مورد بحث قرار گرفت، امیدواریم صورت جلسه نقطه نظرات امروز درباره نحوه بازگشت ارز صادراتی و استفاده بهینه از ارز حاصل از صادرات را برای مقامات بفرستیم و مورد استفاده قرار گیرد.

کد خبر: ۴۲٬۵۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha