۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶
شرکت‌ها باید بتوانند از بازار بورس به تامین مالی برسند
مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس:

شرکت‌ها باید بتوانند از بازار بورس به تامین مالی برسند

بیگ زاده، مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس اظهار داشت: در نتیجه‌ اجرای مشوق‌های مالیاتی در بازار سرمایه شرکت‌ها باید بتوانند از بازار بورس به تامین مالی برسند و در سود شرکت‌های سودآور سهم بیشتری داشته باشند.

به گزارش بازار، علی بیگ‌زاده گفت: قانون افزایش سرمایه شرکت‌های پذیرفته شده در بورس و فرابورس از طریق فرد یا حق تقدم، روش‌های صرف و سلب را در بازار سرمایه گسترش خواهد داد.

وی افزود: این قانون بستری را ایجاد می‌کند تا شرکت‌های پذیرفته شده در بورس و فرابورس، روش‌های تامین مالی خودشان به روش‌های مبتنی بر بازار معطوف کنند.

مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس ادامه داد: این شکل از افزایش سرمایه می‌تواند به افزایش رونق بازار سرمایه و روند حرکت کلی اقتصاد کشور کمک کند.

علی بیگ‌زاده افزود: شرکت‌هایی که به روش صرف و سلب افزایش سرمایه انجام دهند، به اندازه‌ی «۲۰ درصد از مبلغ افزایش سرمایه‌ از سودی که در سالِ مالی قبل دارند» را معافیت می‌گیرند.

وی تاکید داشت: در نتیجه‌ی اجرای مشوق‌های مالیاتی در بازار سرمایه شرکت‌ها باید بتوانند از بازار بورس به تامین مالی برسند و در سود شرکت‌های سودآور سهم بیشتری داشته باشند.

مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به این که شرکت‌های تولیدی نباید در چهارچوب‌های سنتی تامین مالی گرفتار شوند، عنوان کرد: امیدوارم که اقتصاد کشور و شرکت‌های مختلف به سودآوری بیشتری برسند و در نهایت اشتغال کشور رونق پیدا کند.

وی با اشاره به این که اقتصاد ایران باید مردمی شود، عنوان کرد: بازار سرمایه باید از اثر منفی این شکل از افزایش سرمایه – صرف و سلب – پیشگیری کند.

علی بیگ‌زاده تاکید داشت: شرکت‌های وابسته به نهادهای عمومی و غیر دولتی مکلف هستند تا ابتدای بر اساس روش صرف و سلب نسبت به افزایش سرمایه اقدام کنند.

کد خبر: ۴۲٬۵۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha