۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸
۹۰ درصد آب بوشهر وابسته به دیگر استان‌ها است/ افتتاح ۶ سد جدید
استاندار بوشهر:

۹۰ درصد آب بوشهر وابسته به دیگر استان‌ها است/ افتتاح ۶ سد جدید

بوشهر- استاندار بوشهر با اشاره به اینکه ۹۰ درصد آب استان از طریق همسایگان تامین می‌شود، گفت: تلاش داریم تا پایان این دولت، نیمی از آب استان از منابع داخلی تامین شود.

به گزارش خبرنگار بازار، عبدالکریم گراوند صبح یکشنبه در آئین افتتاح پروژه آب‌شیرین‌کن روستایی در شهرستان دشتی که در ارتباط مستقیم با وزیر نیرو برگزار شد، اظهار داشت: وزارت نیرو در استان بوشهر کارنامه پرافتخاری دارد.

وی اضافه کرد: در بوشهر قریب ۱۰ درصد از آب مصرفی استان از طریق منابع داخلی تامین می‌شود و ۹۰ درصد وابسته به استان‌های هم‌جوار است که این وابستگی مشکلاتی را همواره برای استان داشته است.

استاندار بوشهر با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای کاهش وابستگی آبی در استان، ادامه داد: با کارهایی که صورت گرفته در دو سال اخیر، تا پایان دولت حدود ۵۰ درصد از آب استان به درون استان برمی‌گردد.

وی با بیان اینکه کارهای بزرگی در حوزه آب استان صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: در کنار آب خلیج فارس بودیم و بی‌آبی مشکلات زیادی برای ما داشته و مردم روستاها را ترک می‌کردند.

گراوند بوشهر را پایتخت انرژی کشور خواند و افزود: تنها مرکز استان بودیم که نوبت‌بندی داشتیم لذا با همت بلند بخش آب این نگرانی رفع شد و نوبت‌بندی رفع شد.

وی بیان کرد: طی امسال و سال قبل سه سد در استان بوشهر به بهره‌برداری رساندیم و سه سد دیگر نیز تا پایان دولت به بهره‌برداری می‌رسانیم و سد دالکی هم آبگیری خواهد شد.

کد خبر: ۴۲٬۴۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha