۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳
سالانه یک هزار و ۵۰۰ تن ماهی قزل‌آلا در کرمان تولید می‌شود
مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کرمان:

سالانه یک هزار و ۵۰۰ تن ماهی قزل‌آلا در کرمان تولید می‌شود

بازار- مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: ۳۷۰ واحد پرورش ماهی در استان فعال است و سالانه حدود هزار و ۵۰۰ تن ماهی قزل‌آلا تولید می‌کنند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، رها ابوالقاسمی با بیان اینکه اغلب شهرستان‌های استان کرمان امکان تولید ماهی قزل‌آلا را دارند، اظهار کرد: بیشترین تولید ماهی قزل‌آلا مربوط به شهرستان‌های بردسیر، کرمان و بافت است.

وی با بیان اینکه سالانه حدود هزار و ۵۰۰ تن ماهی قزل‌آلا در استان کرمان تولید می‌شود، افزود: سه‌هزار تن، آبزی در استان کرمان تولید می‌شود که نیمی از این ماهی‌ها، قزل‌آلا هستند.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان یادآور شد: ۳۷۰ واحد پرورش ماهی در استان کرمان وجود دارد که ۱۵۰ واحد آن به پرورش ماهی قزل‌آلا اختصاص دارد.

وی با اشاره به استقبال مردم استان از ماهی قزل‌آلا، گفت: متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا، در بخش تولید و همچنین فروش ماهی، تولیدکنندگان دچار ضرر و زیان شدند.

ابوالقاسمی با اشاره به ظرفیت استخرهای کشاورزی در استان کرمان برای پرورش آبزیان، اظهار کرد: استخرهای کشاورزی محل مناسبی برای تولید ماهی قزل‌آلا هستند و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به مدیریت شیلات سازمان جهاد کشاورزی برای تولید اقدام کنند.

کد خبر: ۴۲٬۴۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha