۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
کمبود آب و کرم خراط باغ‌های گردو در اصفهان را تهدید می‌کند
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان:

کمبود آب و کرم خراط باغ‌های گردو در اصفهان را تهدید می‌کند

اصفهان- مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: عوارض ناشی از خشکسالی و کمبود آب در یک دهه اخیر و آفت کرم خراط مهم‌ترین دلایل کاهش عملکرد باغات گردو در استان است.

احمدرضا رئیس‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه برداشت گردو در اصفهان از ۱۵ شهریور آغاز و تا ۱۵ مهر ماه ادامه دارد، اظهار داشت: سطح زیر کشت گردو در استان سه هزار و ۳۸۴ هکتار برآورد شده است.

وی با بیان اینکه برداشت گردو در اصفهان در سال جاری چهار هزار تن پیش‌بینی می‌شود، اضافه کرد: این میزان برداشت گردو نسبت به سال گذشته اغییر چندانی را نشان نمی‌دهد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان ادامه داد: باید توجه داشت که ۵۰۰ هکتار از سطح زیر کشت گردوی استان در مرحله قبل از باردهی قرار دارد.

وی عوارض ناشی از خشکسالی و کمبود آب در یک دهه اخیر و آفت کرم خراط را مهم‌ترین دلایل کاهش عملکرد باغات گردو در اصفهان اعلام کرد و افزود: آفت کشی این باغات در دستور کار جهاد کشاورزی بوده و با همکاری کشاورزان در سال های آینده این اقدام به صورت جدی‌تری دنبال خواهد شد.

رئیس زاده با بیان اینکه درسال جاری در هشت شهرستان استان تعداد یک هزار و ۶۰۰ اصله درخت گردو از طریق پیوند سرشاخه اصلاح شده است، اضافه کرد: این برنامه در سال آینده نیز روی درختانی که سرشاخه‌های آن در اثر آفت خشک شده‌اند و یا دارای میوه نامرغوب هستند، ادامه دارد.

وی افزود: بیشترین سطح باغات گردوی استان درشهرستان‌های لنجان، سمیرم، خوانسار، کاشان، تیران وکرون، فریدونشهر، دهاقان، شهرضا وشاهین شهر واقع شده است. 

کد خبر: ۴۲٬۴۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha