۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۳
اجرای سیستم آبیاری نوین در ۱۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی دریاچه ارومیه
معاون سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خبر داد

اجرای سیستم آبیاری نوین در ۱۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی دریاچه ارومیه

ارومیه- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: تاکنون در ۱۶ هزار و ۵۰۳ هکتار از اراضی کشاورزی حوضه آبریز دریاچه ارومیه، شبکه آبیاری نوین اجرا شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، اکبر کرامتی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به اینکه تاکنون در ۱۶ هزار و ۵۰۳ هکتار از اراضی کشاورزی حوضه ابریز دریاچه ارومیه شبکه آبیاری نوین اجرا شده است، گفت: در حوزه انتقال و توزیع شبکه آبیاری از سال ۹۳ تاکنون ۴۷۵ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که عملیاتی کردن این طرح ها منجر به صرفه جویی ۱۲۴ میلیون متر مکعب آب در سطع باغات و مزارع شد.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۲۵ هزار بهره بردار در استان از طریق بخش کشاورزی امرار و معاش می کنند، افزود: با استفاده از شیوه های نوین آبیاری، از زمان اجرای طرح های احیای دریاچه ارومیه تاکنون، ۲۹۰ میلیون مترمکعب که ۴۰ درصد را شامل می شود، در مصرف آب بخش کشاورزی صرفه جویی شده است.

کرامتی اظهار کرد: در خصوص اجرای پروژه های زراعت و باغبانی ۱۶۶ میلیون متر مکعب صرفه جویی در مصرف آب را شاهد بودیم.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی یادآور شد: اصلاح باغات قدیمی، توسعه کشت گلخانه ای، توسعه کشت گیاهان دارویی، اصلاح ارقام قدیمی، استفاده از ارقام زودرس از جمله اقدامات سازمان در حوزه اجرای پروژه مدیریت جامع زراعت و باغبانی بوده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به اهمیت توسعه کشت نشایی در استان یک بانک نشا مجهز در حال فعالیت بوده و دو بانک نیز در حال احداث است.

کرامتی، طرح ها و پروژه های مصوب در حوزه وظایف جهاد کشاورزی را شامل مطالعه و اجرای سیستم های نوین آبیاری تحت فشار، مطالعه و اجرای خطوط انتقال آب با لوله، مطالعه و اجرای شبکه های آبیاری فرعی (تحت فشار و ثقلی در پایاب سدهای اجراشده)، تهیه نقشه کاداستر اراضی کشاورزی، اجرای پروژه مدیریت جامع زراعت ، اجرای پروژه باغبانی در حوضه دریاچه ارومیه و اجرای طرح جامع ترویج جهاد کشاورزی عنوان کرد.

کد خبر: ۴۲٬۳۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha