۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۷
۷ شرکت هواپیمایی در ۹ مسیر پروازی فرودگاه گیلان فعالیت می کنند
استاندار گیلان:

۷ شرکت هواپیمایی در ۹ مسیر پروازی فرودگاه گیلان فعالیت می کنند

رشت- استاندار گیلان گفت: در حال حاضر در ۹ مسیر پروازی با هفت شرکت هواپیمایی از طریق فرودگاه سردار جنگل پرواز انجام می شود.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، ارسلان زارع در دیدار معاون توسعه مدیریت و منابع شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، به گردشگرپذیربودن گیلان و استقبال مسافران از خطوط هوایی برای سفر به این خطه اشاره و اظهار کرد: علیرغم وجود ۹ مسیر پروازی و فعالیت هفت شرکت هواپیمایی در فرودگاه سردارجنگل رشت، کماکان ظرفیت افزایش تعداد و مسیرهای پروازی به ویژه در مسیر رشت-مشهد وجود دارد.

وی استقرار یک فروند هواپیما برای برقراری پرواز در زمان صبح به مقصد تهران و بازگشت به مقصد رشت به صورت روزانه را یکی از انتظارات به‌حق گیلانیان عنوان و اضافه کرد: باتوجه به مذاکرات صورت گرفته با همتایان روسی و آذربایجانی؛ ایجاد خطوط پرواز خارجی براساس تقاضای مسافران و تردد بالای حدود دو تا سه هزار نفری از مرز آستارا، مورد انتظار است.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین توسعه ظرفیت سالن پروازهای داخلی، تطویل باند پرواز و احداث باند دوم را از نیازمندی های فرودگاه سردارجنگل رشت عنوان کرد و گفت: باتوجه به روند طرح توسعه منطقه آزاد انزلی و گسترده تر شدن فعالیت ها در فرودگاه رشت، ایجاد زیرساخت های لازم برای پایانه صادرات و واردات محصولات کشاورزی نیز امری ضروری است.

در این دیدار معاون توسعه مدیریت و منابع شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران نیز حمایت های استاندار گیلان در روند تحقق پرواز اول وقت در مسیر رشت به تهران و استقرار یک فروند هواپیما را بسیار موثر دانست و گفت: باتوجه به ظرفیت های موجود در گیلان و توجیه اقتصادی سفر گردشگران در طول سال به این استان، افزایش پروازها و نیز برقراری پروازهای خارجی با جدیت دنبال می شود.

علی شورمیج پیشنهاد تطویل باند و احداث باند دوم در فرودگاه سردارجنگل رشت را یک ضرورت عنوان کرد و افزود: ظرفیت وجود منطقه آزاد انزلی و استقبال مردم از خطوط هوایی، ما را ملزم به توسعه زیرساخت ها می‌کند و در این مسیر نیازمند تأمین اعتبارات از طریق منابع ملی و استانی هستیم.

کد خبر: ۴۲٬۳۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha