۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲
لزوم ترغیب کشاورزان هرمزگانی به کشت‌های گلخانه‌ای/ چاه‌های آب فاقد پروانه ساماندهی شوند
معاون فرماندار بندرعباس:

لزوم ترغیب کشاورزان هرمزگانی به کشت‌های گلخانه‌ای/ چاه‌های آب فاقد پروانه ساماندهی شوند

بندرعباس- معاون عمرانی فرماندار بندرعباس یکی از راه‌های صرفه جویی در مصرف آب را کشت گلخانه ای عنوان کرد و گفت: بخشداران، کشاورزان را به کشت گلخانه ای ترغیب و تشویق کنند.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد کناری ظهر شنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب که در سالن کنفرانس فرمانداری بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: مدیریت مصرف آب با اجرای آبیاری قطره ای سبب صرفه جویی آب در بخش کشاورزی و زراعی در سطح شهرستان خواهد شد.

 وی در ادامه افزود: جهت صرفه جویی و کنترل منابع آبی با توجه به خشکسالی های اخیر شناسایی و ساماندهی چاه های فاقد پروانه در دستور کار قرار گیرد.

معاون عمرانی فرماندار بندرعباس تصریح کرد: تصرف حریم دریا و بستر رودخانه ها یکی از معضلاتی است که همواره شاهد آن بوده ایم که باید اداره آب شهرستان بندرعباس نسبت به رفع حریم و برخورد با متخلفان اقدامات لازم را انجام دهد.

کناری با اشاره به تصفیه فاضلاب شهری و انتقال آن به سیستم فضای سبز ابراز داشت: پساب حاصل از تصفیه فاضلاب شهری می تواند به آبیاری فضای سبز کمک بیشتری کند که نیازمند همکاری بیشتر شرکت آب و فاضلاب و شهرداری بندرعباس است. 

وی در پایان با توجه به وجود کشت گلخانه ای در روستاها عنوان کرد: یکی از راه های صرفه جویی در مصرف آب وجود کشت گلخانه ای می باشد که انتظار می رود بخشداران در هر بخش کشاورزان را به کشت گلخانه ای ترغیب کنند.

کد خبر: ۴۲٬۳۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha