۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳
قطع همکاری شرکت هواپیماسازی سوخو با آمریکا

قطع همکاری شرکت هواپیماسازی سوخو با آمریکا

سلیوسار، مدیرکل شرکت هواپیماسازی ایرکوت گفت: با روسی شدن همه بخش‌ها و تجهیزات این هواپیما، هیچ محدودیتی برای صادرات این هواپیما به دیگر کشورها بویژه ایران وجود نخواهد داشت.

به گزارش بازار، معاون نخست وزیر روسیه گفت: هواپیمای مسافربری سوخو سوپرجت ۱۰۰ با طراحی جدید از سال ۲۰۲۳ تولید و جایگزین واردات هواپیماهای مسافربری می‌شود.

«یوری بوریسف» افزود: طراحی و تولید سوخو سوپر جت ۱۰۰ جدید بر اساس فرمان اجرایی ریاست جمهوری در ژانویه ۲۰۱۸ انجام می‌شود و هدف از آن جایگزینی واردات هواپیمای مسافربری و نیز قطع همکاری با شرکت‌های آمریکایی در تولید برخی اجزای خارجی آن به ویژه سیستم‌های هدایت پرواز آن است.

«کرپراسیون ایرکوت» به عنوان شرکت سازنده هواپیماهای سوخو سوپر جت جدید اعلام کرد: صدور مستندات فنی برای نسخه به روز شده هواپیما طبق برنامه آغاز شده است.

«یوری سلیوسار» مدیرکل شرکت هواپیماسازی ایرکوت از طراحی کامل موتورهای داخلی، سیستم ناوبری تمام روسی و بال‌های جدید خبر داد و گفت: در حال حاضر حدود ۱۰ درصد از قطعات هواپیمای سوخو سوپرجت، آمریکایی هستند، اما در طرح جدید از هیچکدام از قطعات و تجهیزات آمریکایی و کنسرسیوم غربی استفاده نخواهد شد.

وی گفت: با روسی شدن همه بخش‌ها و تجهیزات این هواپیما، هیچ محدودیتی برای صادرات این هواپیما به دیگر کشورها و بویژه ایران وجود نخواهد داشت.

کد خبر: ۴۲٬۳۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha