۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲
سرمایه گذاری ۳ هزار و ۵۰۰ میلیاردی در کرمان/ توانمندسازی افراد در مناطق محروم
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام در کرمان به بازار خبر داد

سرمایه گذاری ۳ هزار و ۵۰۰ میلیاردی در کرمان/ توانمندسازی افراد در مناطق محروم

کرمان - روح اللهی، مدیر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام استان کرمان از سرمایه گذاری ۳ هزار و ۵۰۰ میلیاردی ستاد اجرایی فرمان امام در استان کرمان خبر داد.

محمدعلی روح اللهی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه شعار ستاد اجرایی فرمان حضرت امام «پیشرفت و محرومیت زدایی» است، افزود: در دو سال اخیر استان کرمان و کشور درگیر حوادث غیرمترقبه ای همچون سیل بوده است که ستاد اجرایی فرمان امام از اولین ستادهایی بوده است که در مناطق مختلف کشور حضور پیدا کرد و باید توجه داشت که همه این فعالیت ها هزینه بر است.

وی با بیان این مطلب که هدف ستاد اجرایی فرمان حضرت امام توانمندسازی افراد منطقه و به اصطلاح یاد دادن ماهی گیری به این افراد در مناطق محروم است، بیان داشت: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام استان در چند شهرستان استان در امر توانمندسازی اقتصادی، توسعه اقتصادی و اشتغالزایی مشارکت داشته است و تا امروز بالغ بر یک هزار و ۱۰۰ طرح اقتصادی درحال اجرا داشته است که ظرفیت اشتغال حدود ۷ هزار و ۲۰۰ نفر را فراهم می کند که مبلغ سرمایه گذاری آن بالغ بر ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در استان بوده است که توسط بنیاد برکت انجام شده است و بازخورد بسیار خوبی نیز داشته است.

ستاد اجرایی فرمان امام معین اقتصادی ۶ شهرستان استان کرمان
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام استان کرمان اضافه کرد: اولین اقدامی که ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در استان کرمان در بحث توانمندسازی اقتصادی آغاز کرد، مربوط به تفاهمنامه ای میان این ستاد و استاندار وقت (رزم حسینی) بود که شهرستان راور به عنوان معین اقتصادی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام انتخاب شد و هم اکنون تعداد این شهرستان ها بیشتر شده است.

وی با بیان این  مطلب که هم اکنون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام استان کرمان به عنوان معین اقتصادی شهرستان های راور، کوهبنان، نرماشیر، ریگان، رودبار جنوب و فهرج مشغول به فعالیت است، اظهار داشت: در این شهرستان ها افراد متقاضی مشارکت در امورات بنیاد برکت به عنوان تسهیل گر، پس از فراخوان ثبت نام می کنند در ادامه دوره آموزشی را فرا می گیرند.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام در کرمان ادامه داد: پس از آموزش، از این افراد آزمون کتبی، مصاحبه و شفاهی گرفته می شود در نهایت افرادی که این مراحل را با موفقیت طی می کنند، به عنوان مجری و تسهیل گر بنیاد برکت در آن شهرستان شروع به فعالیت می کنند.

تمامی اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام توام با کار فرهنگی است
روح اللهی عنوان کرد: افراد مجری و تسهیل گر در شهرستان های معین، ابتدا ماهیت و ظرفیت های شهرستان را شناسایی می کنند که در چه زمینه ای آن شهرستان توانمندی و ظرفیت دارد، در ادامه افرادی که در منطقه حضور دارند، شناسایی و آموزش های لازم نیز به آنها داده می شود و یکسری تسهیلاتی در اختیار آنها قرار داده می شود.

وی اظهار کرد: افرادی که به عنوان مجری در شهرستان ها انتخاب می شوند، ترجیحا باید بومی باشند و تا الان سعی بر این بوده است که افراد بومی و تحصیل کرده شهرستان ها انتخاب شوند چرا که شناخت آنها نسبت به منطقه بیشتر است در نتیجه خروجی کار بهتر است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام استان کرمان در خصوص انجام فعالیت های فرهنگی این ستاد در مناطق تحت پوشش خود گفت: تمامی اقدامات این ستاد که توسط بنیاد برکت، بنیاد احسان و قرارگاه جهادی ستاد انجام می شود توام با کار فرهنگی است و کار فرهنگی را از سایر برنامه ها مجزا نکرده اند به این معنا که  فرد و یا افرادی که در منطقه به دنبال شکوفایی و توانمندسازی اقتصادی افراد بومی هستند، باید با فرهنگ و اقلیم آن منطقه آشنا باشند.

کد خبر: ۴۲٬۳۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha