۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
خرید توافقی کشمش در دستور کار تعاون روستایی قزوین است
مدیرتعاون روستایی استان قزوین:

خرید توافقی کشمش در دستور کار تعاون روستایی قزوین است

قزوین- مدیرتعاون روستایی قزوین گفت: خرید توافقی کشمش با هدف حذف واسطه‌ها و حمایت از باغداران و تولیدکنندگان این محصول در شهرستان تاکستان در دستور کار است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی تعاون روستایی قزوین، عباس آقاعلیخانی اظهار داشت: خرید توافقی کشمش با حذف کردن واسطه ها و دلالان از چرخه خرید، موجب واقعی شدن نرخ این محصول شده و به سود باغداران و تولیدکنندگان این محصول است.

وی با اشاره به رتبه نخست قزوین در تولید کشمش در کشور، افزود: پس از رایزنی ها و مذاکرات با تولیدکنندگان و باغداران، نرخ و حجم خرید توافقی کشمش تعیین می شود.

مدیر تعاون روستایی استان قزوین همچنین اظهار داشت: تعاون روستایی استان قزوین با هدف حذف واسطه ها و حمایت از باغداران به دنبال انجام خرید توافقی پسته و فندق است.

آقا علیخانی گفت: کارشناسان این دستگاه در حال رایزنی و مذاکره برای خرید توافقی محصولات یاد شده هستند.

وی با بیان اینکه واسطه ها و دلالان در فصل برداشت محصول تلاش دارند تا دسترنج کشاورزان را با پایین ترین نرخ خریداری کرده و با قیمت چند برابر بیشتر عرضه کنند،افزود: خرید توافقی موجب می شود تا محصول باغداران با قیمت مناسب خریداری و همچنین با نرخ مناسب به بازار عرضه شود.

مدیر تعاون روستایی قزوین در ادامه با اشاره به خرید حمایتی (یارانه ای) هفت هزار تن گوجه فرنگی در سال گذشته از کشاورزان استان،گفت: احتمال دارد امسال نیز با ابلاغ از سوی دولت بخشی از این محصول را خریداری کنیم.

آقاعلیخانی یادآور شد: محصولات خریداری شده در قالب خریدهای توافقی، حمایتی یا یارانه ای و تضمینی از سوی شبکه های توزیع تعاون روستایی در سطح بازار توزیع و عرضه می شود

کد خبر: ۴۲٬۲۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha