۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۱
نیاز هفتمین اقتصاد بزرگ جهان به ایجاد نیروی کار فشرده

نیاز هفتمین اقتصاد بزرگ جهان به ایجاد نیروی کار فشرده

در پی افت رشد تولید ناخالص داخلی پیش بینی شده سال مال گذشته، کشور هند به صادرات جدید و تمرکز بر به کارگیری نیروی کار فشرده همانند چین نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از آناتولی، بر اساس گزارشات منتشر شده از سال مالی هند، رشد تولید ناخالص داخلی این کشور در سال مالی ۲۱-۲۰۲۰ معادل ۶ تا ۶.۵ درصد پیش بینی شده در حالی که این نرخ در سال مالی گذشته برابر با ۵ درصد و کمتر از ۷ درصد پیش بینی شده برای آن سال بوده است.

هند به عنوان هفتمین اقتصاد بزرگ جهان در پی افزایش صادرات با نیروی کار بیشتر است و هدف خود را برای ایجاد ۴۰ میلیون شغل و تبدیل شدن به قطب اقتصادی برتر قرار داده است.

شایان ذکر است که موسسه اعتبار سنجی مودی نیز اعتبار و رتبه هند را برای تبدیل شدن به  اقتصاد ۵ تریلیون دلاری در سالهای آینده تعیین کرده که با این وجود این کشور همچنان شاهد یک روند نزولی مداوم در اقتصاد خود می باشد.

گفتنی است که درمورد بخش بانکی هند، میزان وام با توجه به تولید ناخالص داخلی هند سه تریلیون دلار گزارش شده است.

بر اساس گزارشات مودیز، هند در پنج ماه گذشته سیر نزولی را طی کرده و رشد تولید ناخالص داخلی در ماه های ژوئیه تا سپتامبر سال گذشته به ۴.۵ درصد یعنی کمترین سرعت رشد در شش سال گذشته رسیده است.  

همچنین سال گذشته بالاترین نرخ بیکاری را در ۴۵ سال گذشته به ثبت رسانده است.

 نظرسنجی های اقتصادی نشان می دهند که هند باید سیاستهای اقتصادی حرفه ای را پیش برده و این مسئله را در نظر داشته باشد که  ادامه تنش های تجارت جهانی می تواند صادراتش را تحت تأثیر قرار دهد.

گفتنی است که نخست وزیر هند در توئیتی گفته است بررسی اقتصاد هند در سال مالی ۲۰۱۹ نشانگر تمرکز بر ثروت آفرینی به میزان ۱۳۰ کرور هندی بوده است. این امر بیانگر یک استراتژی چند وجهی برای دستیابی به اقتصاد ۵ تریلیون دلاری از طریق حمایت شرکت ها، بخش صادرات، نیروی کار بیشتر و سهولت در انجام کار و موارد دیگر است.

در این راستا از جمله اقدامات هند در جهت بهبود اقتصاد،  تزریق ۴۰ میلیارد دلاری در بخش کشاورزی می باشد زیرا این بخش بیش از ۱۵ درصد از تولید ناخالص داخلی  را به خود اختصاص داده است و منبع درآمد خوبی برای مردم این کشور است.

کد خبر: ۴٬۲۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha