۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۸
بهره برداری از شهرک خصوصی فرآوری و ایجاد صنایع معدنی ظرف یک سال آینده
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل خبر داد؛

بهره برداری از شهرک خصوصی فرآوری و ایجاد صنایع معدنی ظرف یک سال آینده

اردبیل - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: شهرک خصوصی برای فرآوری و ایجاد صنایع معدنی در حال احداث است که تا یک سال آینده به بهره برداری می رسد.

رامین صادقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار بازار، در تشریح وضعیت صنعت و معدن استان در طول دوران بعد از انقلاب اظهار کرد:  پس از گذشت 41 سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تعداد واحد های تولیدی در استان اردبیل 28 برابر افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر 1145 واحد با پروانه بهره برداری وجود دارد که 750 واحد از آن با فعال بودن خط تولیدشان با سرمایه گذاری 300 هزار میلیارد تومان موجب اشتغال 21 هزار نفر شده است.

وی با بیان اینکه 412 واحد با پیشرفت 20 درصد در سطح استان وجود دارد که 26 واحد آن در سفر ریاست جمهوری به اردبیل وارد فاز اجرایی شد گفت: با تکمیل این طرح ها برای 26 هزار نفر فرصت شغلی ایجاد می شود.

صادقی تصریح کرد: با تکمیل واحدها که بیشتر تولیدات آنها صادرات محور است، گام مهمی در توسعه صنعت استان برداشته خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در بخش معدن برای اولین با در استان معادن مس، طلا و مولیبدن کشف شده است، افزود: شهرک خصوصی برای فرآوری و ایجاد صنایع معدنی در حال احداث است که تا یک سال آینده به بهره برداری می رسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تصریح کرد: در بحث صادرات صنعت و معدن فعالیت مثبتی انجام شده ، بطوریکه 152 درصد میزان صادرات استان افزایش داشته است.

انتهای پیام/

کد خبر: ۴٬۲۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha